لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: مذاکرات بین‌الافغانی پس از توافق با امریکا آغاز می‌شود


همزمان با تلاش‌های امریکا برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای مستقیم با حکومت افغانستان این گروه اعلام کرده است که گفتگوهای بین‌الافغانی زمانی آغاز خواهد شد که توافقنامه خروج قوای خارجی از افغانستان با امریکا امضا شود.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز جمعه ۲۰ دسمبر (۲۹ قوس) در صفحه تویترش نوشت که در "مذاکرات بین‌الافغانی تمامی جهت‌های افغانی شامل خواهند بود."

آقای شاهین گفته است: "مذاکرات بین الافغانی در صورتی آغاز می‌شود که توافقنامه خروج تمام عساکر خارجی با امریکا امضا شود. در مذاکرات بین الافغانی تمام جهت های افغانی شامل می باشند."

مذاکرات صلح امریکا با طالبان پس از سه ماه توقف، به تاریخ (۷ دسمبر) میان زلمی خلیلزاد و نمایندگان طالبان در دفتر سیاسی این گروه در قطر از سر گرفته شده است.

پیش از این مقام‌های امریکایی گفته بودند که محور این مذاکرات کاهش خشونت‌ها در افغانستان است که با مذاکرات بین‌الافغانی و آتش بس دنبال خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری گفت که باید گفتگوهای صلح در محوریت دولت افغانستان آغاز شود و همزمان آتش‌بس میان دو طرف صورت گیرد.

هرچند آقای دانش گفت که طالبان در یک سال گذشته نشان داده اند که ارادۀ واقعی برای تامین صلح در افغانستان ندارند.

XS
SM
MD
LG