لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد: به 'مرحله‌ای مهم در روند صلح افغانستان' نزدیک می‌شویم


نمایندۀ ویژه ایالات متحده امریکا در امور مصالحه افغانستان سفرش به افغانستان و دیدار با سران حکومت، سیاستمداران، زنان و مقام‌های امریکایی را مثمر خوانده است.

زلمی خلیلزاد در توییترش نوشته است: "ما به یک مرحلۀ مهم در روند صلح افغانستان نزدیک می‌شویم. مشورت‌های دو روزه را در کابل انجام دادم. سفر مثمر بود".

آقای خلیلزاد در سفرش به کابل، برعلاوۀ دیدار با جان بس، سفیر ایالات متحده و جنرال میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، با سران حکومت افغانستان، حامد کرزی رییس جمهور پیشین، رهبران سیاسی و فعالان زن دیدار کرده است.

تلاش‌ها برای کاهش خشونت و هموارکردن راه برای مذاکرات بین‌الافغانی محور بحث این دیدارها بوده است.

ریاست جمهوری افغانستان نیز گفته است که در دیدار آقای خلیلزاد با رییس جمهور غنی روی "چگونگی تامین آتش‌بس و پرداختن به پناه‌گاه‌های امن طالبان در بیرون از افغانستان" صحبت شده است.

زلمی خلیلزاد در حالی از نزدیک‌شدن به "مرحله‌ای مهم" در روند صلح افغانستان خبر داده است که علی شمخانی، رییس شورای عالی امنیت ملی ایران، روز چهارشنبه ۱۸ دسمبر (۲۷ قوس) پس از برگزاری نشست امنیت منطقه‌یی تهران، در یک کنفرانس خبری گفت که هر استراتیژی، تصمیم و یا برنامه‌ای که بدون مشارکت مردم افغانستان باشد، "نادرست و محکوم به ناکامی است."

انتظار می‌رود که آقای خلیلزاد دوباره به دوحه برگردد و گفتگو با نمایندگان طالبان را که موقتی توقف یافته، از سر گیرد.

XS
SM
MD
LG