لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان خواستار به رسمیت شناخته شدن دفتر شان در قطر اند


طالبان برای تسریع روند گفتگوهای صلح با امریکا، خواستار به رسمیت شناخته شدن دفتر سیاسی خود در قطر شده اند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صحبت با صدای امریکا گفته است که این خواست خود را با امریکا در میان گذاشته اند.

دفتر طالبان در قطر به گونۀ غیر رسمی در سال ۲۰۱۳ به منظور تسهیل روند صلح ایجاد شد، هرچند در آن زمان نیز بر افراشته شدن پرچم طالبان بر فراز این دفتر سبب واکنش تند حکومت افغانستان شد.

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان چندین بار با نمایندگان طالبان در قطر دیدار کرده است و قرار است دور بعدی ملاقات آقای خلیلزاد با طالبان به تاریخ ۲۵ فبروری برگزار شود.

سخنگوی طالبان ابراز خوشبینی کرده است که در این نشست پیشرفت‌های بیشتری صورت خواهد گرفت. او گفت که طالبان در این نشست بار دیگر خواست خود مبنی بر به رسمیت شناخته شدن دفتر قطر را با جانب امریکایی مطرح خواهد کرد، زیرا به گفتۀ وی طالبان مصمم به پیشرفت و پیشبرد روند صلح اند.

آقای شاهین گفته است که مذاکرات جاری میان نمایندگان امریکا و سایر هیات های خارجی با طالبان در هوتل‌های مختلف صورت می‌گیرد که به گفتۀ وی این امر سبب می‌شود که طالبان نتوانند جزئیات پیشرفت‌ها را به موقع با رسانه‌ها شریک کنند.

سهیل شاهین با اشاره به نشست هفتۀ گذشته میان نمایندگان طالبان و شماری از چهره های سیاسی افغان در مسکو گفت که دور بعدی این نشست مشورتی ماه آینده در شهر دوحه در قطر برگزار خواهد شد.

سخنگوی طالبان در این مصاحبه همچنان سخنان عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت افغانستان را رد کرد که روز دوشنبه (۱۱ فبروری) طالبان را یگانه عامل جنگ در افغانستان خوانده بود. آقای شاهین گفت که چنین انتقادات سبب "زیان و انحراف" روند جاری صلح می‌شود.

XS
SM
MD
LG