لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان یک مرکز صحی را در دایکندی آتش زدند – مقام‌‌ها


مقام‌های محلی در دایکندی تایید کردند که جنگجویان طالب یک مرکز صحی را در روستای "سلمنجی" ولسوالی کجران این ولایت به آتش‌ کشیده اند.

اسحاق علی درمان، رییس صحت عامۀ دایکندی گفت که این رویداد شب گذشته توسط گروه طالبان انجام شده که خسارات هنگفتی برای ساختمان این مرکز صحی وارد شده است. او گفت که در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است.

آقای درمان روز سه شنبه ۲۱ جنوری (اول دلو) به صدای امریکا گفت که این مرکز صحی برای ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر خدمات صحی چون، واکسین، بخش قابله‌گی، صحت طفل و مادر عرضه می‌کرد.

رییس صحت عامه دایکندی همچنان گفت که این ساحه زیر کنترل طالبان است و پیش از این "توافقنامه‌ای با طالبان مبنی بر عرضه خدمات صحی در این ساحه" امضا شده بود.

غیرت علی جواهری، یک عضو شورای ولایتی دایکندی ادعا کرد که طالبان نخست داروهای این مرکز را آتش زدند و پس از آن با جاسازی ماین، ساختمان این مرکز صحی را انفجار داده اند.

به گفتۀ این عضو شورای ولایتی دایکندی گروه طالبان در بخش ه‍ای مناره، سیدآباد و سلمنجی ولسوالی کجران این ولایت فعالیت گسترده دارند.

تا کنون طالبان در این مورد چیزی نگفته اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG