لینک های دسترسی

Breaking News

حدود ۷۵۰ تن کمک بشردوستانۀ ترکیه به افغانستان رسید – مقام‌ها


سفارت ترکیه در کابل از انتقال محمولۀ جدید کمک‌های بشردوستانۀ این کشور به مردم افغانستان خبر داده و گفته است که یک قطار آهن حاوی ۷۵۰ تن مواد خوراکی به هرات رسیده است.

این سفارت روز سه‌شنبه هشتم فبروری (۱۹ دلو) در رشته پیام‌هایی در صفحۀ تویتر خود نگاشته است که جهاد ارگین، سفیر ترکیه در کابل این محمولۀ کمک‌های بشردوستانه را به مقام‌های طالبان در بندر تورغندی ولایت هرات تسلیم کرده است.

سفارت ترکیه در کابل همچنین گفته که این کشور به کمک‌های بشری خود به مردم افغانستان ادامه می‌دهد و قرار است در هفته‌های آینده، کمک‌های بیشتری به افغانستان فرستاده شود.

گفته می‌شود که بیشتر این کمک‌ها شامل مواد خوراکی اند که توسط هلال‌ احمر ترکیه جمع‌آوری و به افغانستان فرستاده شده است. طالبان ضمن استقبال از کمک ترکیه از آن کشور خواسته اند که به کمک‌هایش به نیازمندان در افغانستان ادامه دهد.

با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران شدید بشری مواجه شده و پیش از این، ملل متحد هشدار داده بود که مردم افغانستان در آستانۀ زمستان با قحطی و گرسنگی گسترده دست و گریبان بوده و بر اساس تخمین این نهاد اگر کمک‌های آنی فراهم نشود، حدود ۹۷ درصد جمعیت افغانستان از وضعیت موجود بشری در کشورشان متاثر خواهند شد.

مقام‌های ترکیه پیش از این نیز از فرستادن کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و توزیع آن به نیازمندان در بخش‌های این کشور خبر داده بودند.

این در حالی است که هفته گذشته، چین نیز از فرستادن دو قطار آهن حاوی صدها تن کمک‌های بشری به افغانستان خبر داد و گفته بود که این کمک‌ها به زودی به این کشور خواهد رسید.

بیشتر کمک‌های چین به افغانستان شامل مواد غذایی به ویژه گندم، روغن و بوره است.

این در حالی است که هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته است که کمک‌های بشری جامعه جهانی برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان کافی نیست و از نهادهای بین‌المللی خواست که در این زمینه توجه جدی کنند.

دیبرا لاینز، نمایندۀ ویژه منشی سازمان ملل متحد در افغانستان به تاریخ ۱۹ جنوری (۲۹ جدی) در "نخستین کنفرانس اقتصاد افغانستان" در کابل گفت که کمک‌های بشری نمی‌تواند یک راه حل دراز مدت باشد و تاکید کرد که باید بحران اقتصادی این کشور به گونۀ اساسی حل شود.

XS
SM
MD
LG