لینک های دسترسی

Breaking News

دانش: تلفات کودکان افغان در جنگ 'تکان‌دهنده' است


معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در مراسم معرفی قانون حمایت از کودکان می‌گوید که شمار تلفات کودکان در درگیری‌های دو طرف به گونۀ بی‌پیشنه افزایش یافته است.

قانون حمایت از کودکان که تازۀ در جریده رسمی افغانستان به نشر رسیده، دارای شانزده فصل و ۱۰۸ ماده است.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری روز یک شنبه (۱۵ ثور) قانون جدید حمایت از کودکان را یکی از جامع ترین قوانین افغانستان دانست و از نهاد‌های حکومتی خواست که برای تطبیق این قانون و بهبود وضعیت کودکان تلاش کنند.

او گفت:" چیزی که بیشتر از هر موضوع دیگر مورد توجه قرار گیرد پدیده شوم جنگ و نا امنی است، آمار ارقام کودکان قربانی از جنگ در دو سال اخیر بسیار تکان‌دهنده و نگران‌کننده است."

آقای دانش می‌گوید که به دلیل جنگ و نا امنی، ۴۴ درصد کودکان از رفتن به مکتب محروم در افغانستان شده اند که شمار این کودکان به ​سه ملیون و ۷۰۰ هزار تن می‌رسد.

معاون دوم ریاست جمهوری از گروه طالبان خواست که با آغاز ماه مبارک رمضان به جنگ شان پایان داده و دست از "کشتار افغان‌ها به ویژه مردان، زنان وکودکان" دست بردارند.

بر بنیاد گزارش دفتر معاونت سازمان ملل متحد تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۸۰۴ غیرنظامی افغان در جریان منازعات، حملات انتحاری و انفجاری در افغانستان جان باخته که ۹۲۷ تن آنان راکودکان تشکیل می‌دهند.

XS
SM
MD
LG