لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان یک دختر و پسر جوان را در نیمروز به قتل رسانیدند


مقامات افغان میگویند، طالبان یک دختر و پسر جوانی را که از خانه فرار کرده و میخواستند با هم ازداوج کنند، به قتل رسانیدند.

مقامات میگویند تندروان طالب یک پسر و دختر جوان را در ولایت نیمروز به ضرب گلوله به قتل رسانیدند.

والی نیمروز میگوید، قتل آنها بعد از حکم رهبران مذهبی در آن ولایت صورت گرفت.

این دو نفر که طالبان پلان ازدواج شان را یک عمل مغایر اخلاق خواندند، از خانه فرار کرده بودند، ولی توسط طالبان دستگیر شدند.

مناطق دور افتاده در افغانستان توسط حکومات محلی اداره میشود، و رهبران طالب در آن منحیث مامورین حکومتی کار کرده و محکمه های محل را به پیش میبرند.

جنبش محافظه گرانه طالبان بر افغانستان از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ حاکم بود. آنها قوانین شدیدی را جابجا ساخته و اجازه نمی دادند زنان و مردان عروسی ناشده با هم صحبت کرده و حتی در محضر عام دیده شوند.

در یک خبر دیگر، همایون حمید زاده، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در کنفرانس خبری امروز سه شنبه در کابل، نگرانی حکومت افغانستان را مبنی بر تلفات ملکی در عملیات نظامی نیرو های بین المللی علیه تروریزم ابراز داشت.

وی گفت نیرو های بین المللی تمامی عملیات نظامی علیه تروریزم را در هماهنگی با حکومت افغانستان باید انجام دهند و یک کمیسیون متشکل از وزارت امور داخله و دفاع ملی افغانستان جهت هماهنگی با نیرو های خارجی کار می نمایند.

وی در مورد مذاکره با مخالفین حکومت افغانستان نیز اشاره نموده گفت که حکومت افغانستان با انعده از مخالفین که قانو ن اساسی افغانستان را بپذیرند حاضر به مذاکره میباشد.

حمید زاده در رابطه به قانون احوال شخصیه اهل تشیع گفت حکومت در صدد انست تا در روشنی احکام دین اسلام و قانون اساسی افغانستان راه حل مناسب را جستجو کند.

همایون حمید زاده در این نشست خبری در رابطه به بلند شدن نرخ مواد خوراکی و ضروریات اولیه مردم در جلسه بعدی کابینه بالای این موضوع مهم بحث خواهد شد.

XS
SM
MD
LG