لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیق کنندگان میگویند در حملۀ هوائی افغان های ملکی کشته شدند ولی نمیدانند به چه تعداد


قوای نظامی ایالات متحده و حکومت افغانستان تائید کردند که یک عده از اهالی افغانستان در حملات هوائی مرتبط به جنگ های روزهای دوشنبه و سه شنبه کشته شدند.

هیئت تحقیق ایالات متحده و افغانستان، در بیانیۀ مشترک شان نگفتند که در خشونت ها در ولایت فراه که باعث احتجاجات در بین ساکنین محل شد، چند نفر بقتل رسیدند.

این هیئت گفت که نتوانست بطور مؤثق معلوم نماید که کدام یک از تلف شدگان جنگجویان طالب بودند و کدام یک اهالی، زیرا اجساد قبل از مواصلت هیئت تحقیق بمحل، دفن شده بودند.

مقامات محل میگویند هویت ۱۴۷ نفر را که در دهات گنج آباد و گرانی کشته شده بودند، عمدتاً اهالی تثبیت کرده بودند.

مقامات وزارت دفاع ایالات متحده با این ادعا مخالفت نموده میگویند که در حدود ۵۰ نفر در بالا بلوک کشته شدند که اکثریت شان تندروان بودند.

گزارش تحقیق کنندگان حاکیست که علائمی دیده میشود که جنگجویان طالب، بشمول خارجیان، دهاتیان را مجبور ساختند بخانه هایی بروند که جنگجویان ازان خانه ها بر عساکر افغانی و ائتلاف آتش گشودند.

گزارش مشعر است که هیئت از سه قبرستان دیدن کردند که هفت قبر منفرد داشت و دو قبر دسته جمعی که دران یک تعداد نامعلوم اجساد دفن شده بود.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان بروز جمعه ختم حملات هوائی را تقاضا نموده گفت که جنگ علیۀ دهشت افگنی را نمیتوان در دهات افغانستان براه انداخت.

آقای کرزی طی مصاحبه ای با شبکۀ تلویزیون CNN گفت یک هیئت افغانی در هفتۀ قبل قتل بیش از ۱۰۰ نفر را در جریان حملۀ هوائی ایالات متحده در ولایت فراه تائید کرده بود.

XS
SM
MD
LG