لینک های دسترسی

Breaking News

بانوی مسلمان در امریکا مستمندان را کمک می‌کند


زبیده فلاح بنیان گزار شرکت کیور است
زبیده فلاح بنیان گزار شرکت کیور است

زبیده فلاح، بانوی ۲۵ سالۀ مسلمان امریکایی در ایالت اوهایو برای مبارزه با فقر و گرسنگی ابتکاری را راه اندازی کرده است.

خانم فلاح در سال ۲۰۱۶ شرکت کوچک بسکیت سازی صحی بنام (کیور یا شفا) را در خانۀ خود افتتاح کرد. او می‌گوید که با گشایش این شرکت دو هدف عمده داشت؛ جلوگیری از خوردن غذاهای غیر صحی و مبارزه با فقر و گرسنگی.

زبیده فلاح در حال ساختن بسکیت کیور
زبیده فلاح در حال ساختن بسکیت کیور

مرکز ملی احصاییۀ صحی ایالات متحده گزارش داده است که بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ میلادی ۳۷ درصد افراد بالغ در امریکا، مواد غذایی غیر صحی استفاده کرده و نیز گفته است که این رقم رو به افزایش است.

یافته‌های این اداره همچنان نشان داده است که از سال ۲۰۱۳ تا اکنون، به دلیل مصرف مواد غیر صحی، چاقی کودکان دو تا پنج ساله در امریکا رو به افزایش نهاده است.

زبیده فلاح که پیش از گشایش شرکت بسکیت کیور، معلم ریاضی و انگلیسی در مکتب بود، هنگام تدریس به شاگردانش به ضرورت جلوگیری از مصرف غذای غیرصحی پی برد.

خانم فلاح گفت: "شاگردانم را می‌دیدم که چپس و دیگر مواد غیر صحی را می‌خوردند. هر بار که آنان را می پرسیدم چرا غذای غیر صحی می‌خورید؟ جواب ساده و بسیط بود: بسکیت‌های صحی بی ذایقه اند."

کمک با نیازمندان
کمک با نیازمندان

بسکیت کیور در خانۀ زبیده تولید می‌شود و در ترکیب آن سیاه دانه، عسل، میوه خشک و مغزیات شامل است. او تلاش دارد که از اذهان جامعه این فکر را نیز دور کند که بسکیت های صحی ذایقه ندارند. زبیده می‌گوید که مادر کلانش از سیاه دانه زاد استفاده می کرد و سیاه دانه را شفای هر مرض می‌دانست.

یکی از شعارهای شرکت زبیده فلاح "بگیر و بده" است. به این معنی که در بدل هر بسکیتی که به فروش می رسد یک بسکیت دیگر به افراد بی خانمان و نیازمند کمک شود.

زبیده به صدای امریکا گفت: "یک حرکت و ماموریت اجتماعی داریم. که در آغاز کار در بدل هر بسکیت که فروخته می‌شد یک بسکیت دیگر را به طور رایگان به افراد نیازمند کمک می‌کردیم. حالا که فعالیت شرکت ما گسترش یافته، بخشی از درآمد خود را نیز به افراد نیازمند کمک می‌کنیم."

به گفتۀ زبیده فلاح، شرکت کیور در چند سال اخیر در امریکا و کشورهای غریب با بیش از ۲۰۰ هزار فرد نیازمند، غریب و مستمند به گونۀ مستقیم یا غیرمستقیم کمک کرده است.

زبیده فلاح می گوید شرکت اش با غریبان کمک می کند
زبیده فلاح می گوید شرکت اش با غریبان کمک می کند

او افزود که در بین این افراد مهاجرین سوریه، افراد نیازمند در مراکش، فلسطین و کمبودیا نیز شامل اند. زبیده می گوید که شرکت اش با سازمان‌های غیر انتفاعی در تماس است و از این طریق نیز با افراد نیازمند کمک می‌کند.

تمام فروشات شرکت کیور آنلاین صورت می‌گیرد و به گفتۀ خانم زبیده هر ماه بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ بسکیت کیور به فروش می رسد.

شرکت زبیده فلاح جایزه ۱۰هزار دالری سال ۲۰۱۹ متشبث و فعال اجتماعی در ایالت اوهایو را نیز به دست آورد.

XS
SM
MD
LG