لینک های دسترسی

Breaking News

الهان عمر: در برابر 'تعصب' و 'نفرت' مبارزه میکنم


الهان عمر، نماینده ایالت منیسوتا در کانگرس ایالات متحده، ازهواداران خود خواسته است که با نژادپرستی و اتهامات دروغین مقابله کنند.

الهان عمر، که به روز سه شنبه (٢٣جولای) دریک انجمن مسلمانان صحبت میکرد، گفت که " اگرما به طور کامل {در مقابل نژاد پرستی}مبارزه نکنیم و مردم را در این راستا تشویق نکنیم، ما اینجا {در ایالات متحده}برای یک یا دو نسل به همینوضیعت باقی خواهیم ماند".

خانم عمر این سخنان را پس از آن ابراز داشته که هدف شدیدترین حملات لفظی رئیس جمهور ترمپ قرار گرفت.

رئیس جمهور ترمپ چند روز قبل الهان عمر، رشیده طلب، اوکزی کور تیز و ایهنا پریسلی را که همه نمایده های مردم برای کانگرس از حزب دموکرات استند، مورد حملات لفظی قرار داده و حتی در تویتی نگاشته بود که باید آنهان به کشورهای شان برگردند.

رئیس جمهور ترمپ اخیراًخانم عمر را در جریان یک سخنرانیمتهم کرده که گویا او ایالات متحده امریکا را مقصر حملات یازدهم سپتمبر ٢٠٠١ می داند، بخاطریکه او در مورد دست داشتن دهشت افگنان مسلمان چنین ابراز کرده بود که " شماری مردم کار های را انجام دادند" و و اشتراک کنندگان این گردهمایی با آواز بلند شعار میدادند که "او را دوباره بفرست."

در سخنرانی روز سه شنبه، خانم عمر همچنان تعهد کرد که برای حق مسلمانان درامریکا مبارزه خود را ادامه خواهد داد.

خانم عمر می گوید ازاینکه او یک مسلمان است و برخی مردم فکر می کنند که او صرف به خاطر مسلمان بودنش گویابا دهشت افگنان مسلمان و افراطگریان همدردی دارد، متنفر است.

این نماینده ایالت منیسوتا در کانگرس، برای شکست دادن رئیس جمهور ترمپ در انتخابات سال ٢٠٢٠ نیز تلاش هایش را شدت بخشیده است.

شماری از تحلیلگران می گویند که بیشتر انتقاداتی که علیه زنان عضو کانگرس امریکا توسط دونالد ترمپ بیان شده است، نادرست و گمراه کننده می باشد و رئیس جمهور به دنبال تقویت حامیان خود که اکثر سفید پوستاان است-- قبل از برگزاری انتخابات سال ٢٠٢٠ است.

XS
SM
MD
LG