لینک های دسترسی

Breaking News

استدیوی تلویزیون ایران انترنشنل در لندن به دلیل افزایش تهدیدات امنیتی بسته شد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

شبکهٔ مستقل تلویزیون ایران انترنشنل روز شنبه ۱۸ فبروری (۲۹ دلو) گفته که به سفارش پولیس بریتانیا پس از آن استدیو‌های خود در لندن را مسدود کرد که ''تهدیدهای که از حمایت دولت ایران برخوردار است، تشدید شد."

محمود عنایت، مدیر عمومی تلویزیون ایران انترنشنل، گفت : "نمی توانم باور کنم که [موضوع] به اینجا رسیده است." او اما گفت که نشرات ۲۴ ساعتهٔ این تلویزیون از دفتر شهر واشنگتن دی‌سی همچنان ادامه دارد."

عنایت بدون ذکر نام ایران گفته است که "یک کشور خارجی چنان تهدید بزرگی برای مردم انگلیس در خاک بریتانیا ایجاد کرده است که ما باید کوچ کنیم.''

او همچنین گفت که چنین تهدید محدود و محصور به شبکهٔ تلویزیون ایران انترنشنل نیست، بلکه فراتر از آن است.

عنایت افزود: "بیایید به صراحت بگوییم که این فقط تهدیدی برای ایستگاه تلویزیونی ما نیست، بلکه عموم مردم بریتانیا را تهدید می‌کند. حتا بیشتر از آن، این حمله به ارزش‌های حاکمیت، امنیت و آزادی بیان است که بریتانیا همیشه آن را گرامی داشته است."

یک منبع تلویزیون ایران انترنشنل گفته است که این تصمیم اواخر روز جمعه به وقت محل پس از دستگیری یک مرد اتریشی-ایرانی‌تبار در نزدیکی استودیوهای چیسویک واقع در غرب لندن گرفته شد.

پولیس لندن گفته است که یک مردی به نام ماگومد-حسین دووتایف ۳۰ ساله، دوشنبهٔ گذشته به جمع‌آوری نوع اطلاعاتی متهم شده که برای آمادگی عمل تروریستی مفید می‌باشد. اما در مورد این اطلاعات جزییات ارایه نکرد.

پیش از این نیز پولیس بریتانیا موانع کانکریتی را در بیرون محوطهٔ‌ استدیوی ایران انترنشنل احداث کرد تا از حمله توسط موتر جلوگیری شود، موانع کانکریتی که شبیه آن در نزدیکی ساختمان‌های حکومتی و محلات تروریستی احداث شده اند.

پولیس لندن روز شنبه گفت که با وجود دستگیری این مرد "ما همچنان در مورد مصوونیت افرادی که در این شرکت کار می‌کنند، نگرانی جدی داریم.''

پولیس گفته است که با در نظرداشت تهدید‌ها، ناچار شده تا به مسوولان شبکهٔ تلویزیون ایران انترنشنل مشوره بدهد تا از محل کنونی، به جایی دیگر نقل مکان کند. به گفتهٔ پولیس لندن، مشوره‌ها ''استثنایی" بود و چنین مشوره‌ها به سادگی داده نمی‌شود.

XS
SM
MD
LG