لینک های دسترسی

Breaking News

موتر حامل کارمندان وزارت احیا و انکشاف دهات در کابل هدف انفجار قرار گرفت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی طالبان می‌گویند که در نتیجۀ انفجار بر موتر حامل کارمندان دولتی در شهر کابل، کم از کم هشت نفر زخمی شده اند.

این انفجار حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح روز چهارشنبه دوم نومبر (۱۱ عقرب) در ساحۀ "کارتۀ مامورین" از مربوطات حوزۀ پنجم امنیتی شهر کابل اتفاق افتاد.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیۀ طالبان برای کابل به صدای امریکا گفت که هدف این انفجار موتر نوع "کاستر" حامل کارمندان ملکی وزارت احیا و انکشاف دهات حکومت این گروه بوده است.

آقای زدران افزود که این انفجار ناشی از ماین جاسازی شده در کنار جاده بوده که بر اساس معلومات ابتدایی، در این انفجار هشت نفر مجروح شده اند.

به گفتۀ وی این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش آمار قربانیان این انفجار وجود دارد. این مقام پولیس طالبان برای کابل تاکید کرد که تمامی مجروحین به شفاخانه‌ها منتقل شده و همچنان نیروهای آنان برای بررسی این رویداد به محل رسیده اند.

تاکنون هیچ فرد و یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، اما شاخهٔ خراسان داعش در بیش از یک‌سال گذشته، مسوولیت مرگبارترین حملات به شمول حمله بر مساجد، مکاتب و اماکن عامه در ولایات مختلف افغانستان را بر عهده گرفته است.

در جریان کمتر از یک هفته گذشته این دومین انفجار در مربوطات حوزۀ پنجم امنیتی شهر کابل است که از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

مقام‌های امنیتی طالبان هفتهٔ گذشته گفتند که در نتیجۀ یک انفجار به تاریخ ۲۸ اکتوبر (ششم عقرب) در داخل مسجد "شیخ روحانی" واقع در ناحیهٔ پنجم شهر کابل، هفت نفر زخمی شدند.

به گفتۀ آنان این انفجار پس از ادای نماز جمعه صورت گرفت و تمامی مجروحین آن غیرنظامیان و به ویژه نمازگزاران بودند.

پیش از آن، حملهٔ مرگبار دیگر به تاریخ ۳۰ سپتمبر (هشتم میزان) زمانی به وقوع پیوست که امتحان آزمایشی کانکور در مرکز آموزشی کاج در مربوطات حوزۀ سیزدهم شهر کابل جریان داشت.

در آن حمله، ۵۴ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که به گفتۀ هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) بسیاری آنان دانش‌آموزان این آموزشگاه بودند.

XS
SM
MD
LG