لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ مسلحانه بر موتر حامل 'کارمندان صحی' قول اردوی هرات پنج کشته برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

وزارت دفاع حکومت طالبان می‌گوید که در نتیجه حملۀ افراد مسلح ناشناس بر موتر حامل کارمندان صحی قول اردوی "۲۰۷ الفاروق" در ولایت هرات، پنج نفر کشته و شمار دیگر زخمی شده اند.

این رویداد صبح روز پنجشنبه ۲۷ اکتوبر (پنجم عقرب) در منطقۀ " پل خیمه‌دوزان" از مربوطات شهر هرات بر موتر نوع "کاستر" کارمندان صحی این قول اردو به وقوع پیوسته و طالبان آن را "بزدلانه" خوانده اند.

وزارت دفاع حکومت طالبان با نشر اعلامیه‌ای ضمن ارادۀ طالبان برای سرکوب کردن چنین حملات گفته است: "دشمن با راه‌اندازی همچو حملات بزدلانۀ خود...عزم و اراده کارمندان و منسوبین دفاعی را تضعیف نمی‌نمایند."

در این حال، برخی از شاهدان عینی می‌گویند که کارمندان صحی قول اردوی طالبان در هرات زمانی هدف گلوله‌باری افراد ناشناس قرار گرفتند که موتر حامل آنان به طرف این قول اردو در حرکت بود.

وزارت دفاع حکومت طالبان شمار دقیق مجروحین این رویداد را مشخص نکرده است، اما برخی از شاهدان عینی گفته اند که در این حملۀ مسلحانه بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

آنان تاکید کرده اند که تمامی قربانیان این رویداد، سرنشینان این کاستر بوده اند. در جریان پنج ماه گذشته، این دومین حملۀ مرگبار بر موتر حامل کارمندان قول اردوی طالبان در هرات است که از آنان قربانی می‌گیرد.

به تاریخ چهارم جولای (۱۳ سرطان) در نتیجۀ یک حملۀ مشابه بر بس حامل کارمندان قول اردوی "۲۰۷ الفاروق" دو نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله در ساحۀ "نمبر یک" از مربوطات ناحیۀ چهارم شهر هرات رخ‌ داده و تمامی قربانیان آن کارمندان این قول اردوی طالبان بودند.

تا کنون مسوولیت این حمله را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است، اما طالبان گفته اند که تلاش‌های شان را برای بازداشت مهاجمان آغاز کرده اند.

در ماه‌های اخیر، حملات مسلحانه و انفجاری بر مواضع و موترهای حامل طالبان در کابل، هرات، بلخ و برخی ولایات دیگر افزایش یافته است.

پیش از این نیز، یک موتر نظامی مربوط به قول اردوی "۲۰۹ الفتح" این گروه در شهر مزار شریف آماج انفجار ماین قرار گرفته بود که در آن چندین نفر کشته و زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG