لینک های دسترسی

Breaking News

محکمهٔ روسیه شرکت میتا را 'سازمان افراطی' قلمداد کرد 


محکمهٔ روسیه شرکت امریکایی میتا را "سازمان افراطی" قلمداد کرد و فعالیت فیسبوک و انستاگرام این شرکت تکنالوژی را در روسیه منع کرد.

شرکت میتا تا هنوز در این مورد اظهار نظر کرده است، اما خبررسانی رویترز گزارش داده است که محکمهٔ مسکو تلاش این شرکت امریکایی برای رد شناسایی منحیث سازمان افراطی را نپذیرفت.

بر اساس گزارش تاس، شرکت میتا پیش از این از محکمه خواستار مهلت بیشتر شده بود.

ادارهٔ خدمات امنیتی فدرال روسیه امروز ۲۱ مارچ (اول حمل) از محکمه خواسته بود تا فعالیت شرکت میتا که فیسبوک، انستاگرام و وتس‌اپ بخشی از آن است، را فوراً منع کند.

ادارهٔ استخبارات روسیه این شرکت بزرگ تکنالوژی امریکایی را متهم کرده بود که بر ضد منافع مسکو در جریان "عملیات نظامی ویژهٔ این کشور در اوکراین" عمل می‌کند.

سارنوالان مسکو از محکمه خواسته بودند تا شرکت میتا را منحیث "سازمان افراطگرا" شناسایی کند.

این تازه ترین اقدام مسکو برای جلوگیری از دسترسی شهروندان روسیه به اطلاعات در مورد تنش اوکراین عنوان شده است.

رسانه‌‌های روسیه گزارش داده اند که آیگور کووالیفسکی، نمایندهٔ ادارهٔ خدمات استخبارات روسیه به محکمهٔ مسکو گفت است که فعالیت شرکت میتا به گونهٔ‌ مستقیم بر ضد روسیه و نیروهای مسلح این کشور هدایت شده است.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیروهایش را به تاریخ ۲۴ فبروری به اوکراین فرستاد،‌ مقامات این کشور دسترسی شهروندان روسیه به فیسبوک، انستاگرام و تویتر را قطع کردند.

شرکت میتا به تاریخ ۱۰ مارچ اعلام کرد که اجازهٔ نشر شعار‌های مانند "مرگ به اشغالگران روسی" را خواهد داد، اما نمی‌گذارد که تهدیدات معتبر علیه غیرنظامیان نشر شود.

اما نیک کلیگ، رییس امور جهانی شرکت میتا سپس گفت که فقط کاربرانی می‌توانند این گونه شعار ها را نشر کنند که در اوکراین حضور دارند.

با وجود آنکه شرکت میتا گفته است که تهدید زندگی شهروندان روسیه قابل پذیرش نیست، اما کمیتهٔ تحقیقات روسیه گفته است که در مورد تقاضا‌های غیرقانونی کارمندان شرکت امریکایی میتا برای "قتل شهروندان روسیه" تحقیقات می‌کند.

فیسبوک و انستاگرام به گونه‌ٔ گسترده در روسیه به کار برده می‌شد و در میان جوانان روسیه از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

تجارت‌های کوچک روسی نیز از انستاگرام برای ترویج کار و بار، فروش و تماس با مشتریان شان کار می‌گرفتند.

XS
SM
MD
LG