لینک های دسترسی

Breaking News

برای عباس کریمی رسیدن به هدف ناممکن نیست


عکس از صفحۀ فیسبوک عباس کریمی
عکس از صفحۀ فیسبوک عباس کریمی

عباس کریمی، نائب قهرمان شنای معلولین در جهان است که به نمایندگی از افغانستان در مسابقات جهانی شنای معلولین، رقابت کرده است.

عباس که ٢١ سال عمر دارد، شش سال قبل به ورزش شنا رو اورد. عباس دو سال قبل به ایالات متحدۀ امریکا امد و حال در ایالت اوریگن زندگی میکند.

این شناور افغان قبل از در کشور ترکیه نیز توانسته بود تا مؤفق به اخذ مدال های زیادی شود، حتی که رجب طیب اردغان، رئیس جمهور ترکیه، به او پیشنهاد کرده بود تا شهروند ترکیه شود و بنام آنکشور در رقابت های شنا جهان شرکت کند.

مربی عباس میگوید که او قادر به رسیدن به هر هدفی که برای خود تعین کرده، شده است و عباس به هیچ محدودیتی پابند نیست.

عباس، مانند همه مهاجرین افغان، راه طویل و دشواری را برای رسیدن به جایگاهی که در ان قرار دارد طی کرده ولی نگذاشت که دشوار ها بر او غلبه کند، او در کشور ترکیه نیز موفق به اخذ مدال های زیادی در رقابت های شنا شد و رجب طیب اردغان، رئیس جمهور ترکیه، به او پیشنهاد کرده بود که شهروند ترکیه شود و بنام ترکیه در رقابت های شنا جهان شرکت کند.

عباس در رقابت های های المپیک سال ٢٠٢٠ در توکیو منحیث عضو تیم معلولین مهاجر شرکت میکند ولی نمیتواند منحیث عضو تیم معلولین امریکا در این رقابت شرکت کند چون هنوز شهروند امریکا نشده است.

عباس میگوید که اهداف زیادی را برای آینده دارد که یکی از انافتتاح یک مرکز ورزشی برای معلولیندر افغانستان است.

عباس در سال دو هزار و هفده موفق به اخذ سه مدال برای افغانستان شد که یکی از این مدال ها در رقابت سرتاسری در امریکا بود.

اما عباس کریمی با ابراز تاسف میگوید که کمیته المپیک افغانستان تاکنون حتی از شماری از دست آوردهایش مطلع نیست و کاری هم برای پیشرفت و کمک به او انجام نداده است.

برای عباس کریمی رسیدن به هدف ناممکن نیست
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:26 0:00

XS
SM
MD
LG