لینک های دسترسی

Breaking News

ده نظامی آسترالیایی به خاطر کشتار افغان‌ها عزل شدند - گزارش


در پی نشر گزارش وزارت دفاع آسترالیا در مورد "کشتار اسیران زندانی و غیرنظامیان افغان" توسط نظامیان آسترالیایی، ده منسوب قوای خاص آن کشور از خدمت عسکری اخراج شدند.

شبکۀ خبری ای بی سی آسترالیا روز پنجشنبه ۲۶ نومبر (ششم قوس) گزارش داد که سند اخراج این ده نظامی به آنان تحویل داده شده است.

گزارش تحقیقی وزارت دفاع آسترالیا که چهار سال روی آن کار شده و هفتۀ گذشته نشر شد، حاکی از آن است که نیروهای خاص آسترالیایی در هنگام اجرای ماموریت نظامی در افغانستان ۳۹ اسیر زندانی و غیرنظامی افغان را کشته اند.

انگس جان کمبل، لوی درستیز قوای مسلح آسترالیا هنگام نشر این گزارش گفت که ۱۹ منسوب برحال و پیشین نظامی آن کشور به خاطر این کشتارها که در ۲۳ رویداد جداگانه بین بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ به وقوع پیوسته است، با پیگرد احتمالی عدلی و قضایی مواجه اند.

شبکۀ خبری ای بی سی هویت ده نظامی برکنار شده را فاش نکرده است، اما گفته است که همۀ آنان شاهد یا همدست رویدادهای کشتار غیرنظامیان افغان بوده و شامل ۱۹ نفری نیستند که با احتمال پیگرد عدلی و قضایی روبرو اند.

آقای کمبل گفت که تمام این افغان‌ها خارج از صحنۀ نبرد کشته شده اند. او گفت: "یافته‌ها حاکی از جدی‌ترین نقض رفتار نظامی و ارزش‌های مسلکی است...کشتار غیرقانونی غیرنظامیان و اسیران هرگز قابل پذیرش نیست."

بر اساس گزارش وزارت دفاع آسترالیا، اکثر کسانی که کشته شده اند اسیران زندانی، دهقانان و دیگر غیرنظامیان افغان بوده اند که بر اساس قوانین بین‌المللی باید از آنان محافظت می‌شد.

پس از فروپاشی رژیم طالبان در افغانستان، حدود ۳۹ هزار نظامی آسترالیایی در افغانستان وظیفه انجام داده و در دو دهۀ گذشته ۴۱ سرباز آسترالیایی در افغانستان کشته شده اند. هم اکنون ۴۰۰ نظامی آسترالیایی در افغانستان حضور دارند.

XS
SM
MD
LG