لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: مسوول اصلی حملۀ کابل طالبان اند


مجروحان حملۀ کابل
مجروحان حملۀ کابل

رییس اجرایی حکومت افغانستان، حملۀ مرگبار کابل را "جنایت" توصیف کرده و گفته است که مسول اصلی آن، گروه طالبان اند.

این حمله زمانی آغاز شد که گروهی از مهاجمان حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر دیروز، دو موتر پر از مواد انفجاری را در نزدیکی وزارت فواید عامه و ادارۀ ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا انفجار داده و پس از آن وارد ساختمان این اداره شدند.

در این حمله که درگیری افراد مهاجم با نیروهای امنیتی نزدیک به ۸ ساعت ادامه یافت، ۴۳ نفر کشته و حدود ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

آقای عبدالله، در نشستی امروز سه شنبه (۴ جدی) گفت که "دشمنان" مردم افغانستان یک بار دیگر مرتکب "جنایت" شده اند.

او افزود "مسوول اصلی این حادثه گروه طالبان اند؛ گروهی که با قساوت قلب امنیت افغانستان را بر هم زده و جان مردم بی گناه را می‌گیرند و بارها هم مسوولیت کشتار بی رحمانه مردم را گرفته است".

رییس اجرایی، حکومت افغانستان تاکید کرد که طالبان جرات مذاکره رو در رو را ندارد اما این جرات را به خود می دهند تا عملیات‌های تروریستی را راه اندازی کنند.

در همین حال، یکی از سخنگوی نیروهای خارجی در افغانستان گفته است که حمله روز گذشته در کابل کار گروه طالبان بوده و این گروه نمی‌توانند از زیر این مسولیت شانه خالی کنند.

دگروال دیوی بیتلر، در صفحه تویترش خطاب به ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نوشته است "شما در حمله‌های اخیر تروریستی عالمان دین و افرادی را هدف قرار داده اید که دستگیر کودکان و افراد دارای معلولیت بوده اند، شما (طالبان) مسولیت تان را رد کرده نمی‌توانید،‌ این کار شما بود و از این کارتان دست بر دارید".

سخنگوی گروه طالبان در تویتر خود نگاشته است که آن گروه در این حمله دست نداشته است.

XS
SM
MD
LG