لینک های دسترسی

Breaking News

درمان ده‌ها معتاد در مرکز تداوی معتادان در ولایت فاریاب


معتادان تحت درمان
معتادان تحت درمان
مسوولان یک مرکز ترک اعتیاد خصوصی در ولایت فاریاب گفته اند که ۴۵ معتاد پس از دورۀ درمانی دو ماهه صحت‌یاب شده و پس از مرخصی از این مرکز با خانواد‌هایشان یکجا شدند.

میر حمزه، مسوول مرکز ترک اعتیاد صداقت در ولایت فاریاب به صدای امریکا گفت که این معتادان از سوی مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت فاریاب جمع آوری و پس از گذراندن دورهٔ درمانی ۶۰ روزه و بهبود وضعیت‌شان مرخص شدند.

او با ابراز نگرانی از برخورد نادرست شماری از خانواده‌ها با معتادان گفت: "یکی از مشکلات بزرگی که معتادان با آن مواجه اند، عدم پذیریش آنان از سوی خانواده‌‌ها است. زمانی که یک معتاد از هر مرکزی فارغ می‌شود، باید خانواده‌ها آنان را پذیرفته و هر لحظۀ گذشته آنان را به روی شان نیاورند، چون معتادان همانند انسان‌های عادی نیستد و بیماری شان آنان را رنج می‌دهد."

آقای حمزه که این مرکز درمانی را هشت ماه پیش با هزینۀ شخصی ایجاد کرده، در این مدت حدود ۴۵۰ معتاد را زیر تداوی قرار داده است.

محمد صادق، یکی از معتادان که در حدود یک دهه مواد مخدر استعمال کرده، از اینکه به همکاری ابن مرکز موفق به ترک اعتیاد شده است، خوشحال است. او امیدوار است که زندگی سالمی را آغاز کند.

رحمت الله نوری، یکی دیگر از معتادان درمان شده از پیوستن دوباره به اعضای خانواده‌اش خوشحال است. او گفت: "خیلی از استعمال مواد مخدر سختی‌‌ها را تیر کردم. همه دار و ندارم رفت از دستم. رو به تخریب بودیم. حالا شکر که شفایاب شدم، می‌‌خواهم در خدمت خانواده و جامعه باشم."

بر بنیاد آمارهای مسوولان محلی ولایت فاریاب، در حدود ۳۰هزار معتاد در این ولایت است که برای درمان آنان یک مرکز تداوی دولتی و یک مرکز تداوی خصوصی فعال است.

پیش از این مسوولان محلی در ولایت فاریاب گفته اند که مرکز درمان معتادان در این ولایت با کمبود غذا و امکانات روبه رو است.

XS
SM
MD
LG