لینک های دسترسی

Breaking News

وحشت داعش باشندگان اچین و کوت را هنوز هم می آزارد


مقامات در ننگرهار میگویند که در اثر جنگ با تندروان گروۀ داعش، هزاران خانواده بیجا شده است
مقامات در ننگرهار میگویند که در اثر جنگ با تندروان گروۀ داعش، هزاران خانواده بیجا شده است

در حالیکه سه هفته از پرتاب بزرگترین بم غیر اتمی امریکا بر مواضع گروۀ دولت اسلامی یا داعش در ولسوالی اچین – ننگرهار می گذرد، باشندگان ولسوالی های کوت و اچین خواستار ادامۀ پرتاب همچو بم ها بر جنگجویان گروۀ داعش می باشند.

گروۀ داعش از مدت حد اقل دو سال به اینسو در ننگرهار فعالیت داشته، اما در حالی حاضر عملیات تصفیوی نیروهای افغان برای پاک سازی ولسوالی اچین و کوت جریان دارد.

نیروه های افغان می گویند که بر اساس اسناد و شواهد بدست آمده از جنگجویان کشته شدۀ داعش، تعداد کثیر آنان را پاکستانی ها تشکیل می دهند.

طآهر، یکتن از باشندگان ولسوالی کوت از ظلم و ستم تندروان داعش به تلویزیون آشنا حکایت کرده و گفته است که "جنگجویان داعش سر چهار تن از اعضای خانواده ام را بی رحمانه بریدند و پنج روز بعد اجساد شان را آوردند."

باشندگان این ولسوالی می گویند که برای تامین امنیت، باید پایگاه های نظامی دایمی در ولسوالی کوت ایجاد شود. باشندگان این ولسوالی همچنان اضافه می کنند که برای از بین بردن گروۀ تندرو داعش، حتی از پرتاب بم های بزرگتر از MOAB هم استقبال می کنند.

در حالیکه عملیات تصفیوی اردوی ملی در ولسوالی اچین و کوت ادامه دارد، ایریک سترانگ، معاون قومندان حمایت قاطع در شرق افغانستان، می گوید که "عملیات ادامه خواهد داشت، جنرال نیکلسن(قومندان عمومی ماموریت حمایت قاطع) و رئیس جمهور افغانستان واضح ساخته اند که داعش دشمن است و تا نابودی آنان عملیات ما ادامه میابد."

XS
SM
MD
LG