لینک های دسترسی

Breaking News

سرما جان سه معتاد را در بامیان گرفت


سه معتاد در بامیان تلف شده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:40 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

مقام‌ های محلی ولایت بامیان تأیید کردند که در زمستان سال گذشته سه تن از معتادان بی‌سرپناه در این ولایت تلف شده اند.

محمد رضا یوسفی، سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بامیان با تأیید این خبر به صدای امریکا گفت: " ۳ نفر زیر نام معتاد در ساحات از بازار بامیان از اثر سرما تلف شده اند که جسد شان توسط بخش جنایی انتقال یافته است".

ریاست مبارزه با مواد مخدر بامیان می‌گوید که شمار افراد معتاد و خانواده ‌های متأثر از مواد مخدر در بامیان رو به افزایش است. هرچند آمار دقیقی از معتادان در بامیان وجود ندارد اما حدود ۴ سال قبل ریاست مبارزه با مواد مخدر بامیان آمار معتادان این ولایت را بیش از ۵۰ هزار نفر اعلام کرده بود.

رضا یکی از معتادان بامیان گفت: "نمی‌دانم که معتادان چه گناه کرده٬ در زمستان سال گذشته پنج یا شش نفر از دوستانم از اثر سرما تلف شدند و مردم اجازه ندادند که در قبرستانی با سایر مُرده ها دفن شوند. گفته می شود که در جای دیگری جدا دفن کرده اند".

در حال حاضر در قسمت‌ های مخروبه‌ های پشت بازار بامیان که محل تجمع معتادان است روزانه ده‌ها معتاد دراین ساحات تجمع می‌کنند. برخی از این معتادان از حکومت می‌خواهند تا زمینۀ تداوی و اشتغال را برای شان فراهم کرده از وضعیت کنونی آنان را نجات دهند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG