لینک های دسترسی

Breaking News

بانوی جوان افغان چگونه خود را از چنگ اعتیاد رهانید؟


مقابله یک بانوی جوان هراتی با مواد مخدر!
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:40 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید

سحر، بانوی جوان هراتی که بعد از چندین سال اعتیاد به مواد مخدر توانسته با این پدیده شوم مقابله نماید؛ در تلاش ساختن زندگی اش و سهم گرفتن در آینده افغانستان است.

سحر۲۱ ساله در کودکی به خواست پدرش، در بدل پول به ازدواج اجباری تَن داده بود. او می‌گوید که به دلیل این که خانواده شوهرش در کار مواد مخدر بودند، ناخواسته به دام اعتیاد افتاده است.

سحر گفت "در سن ۱۳سالگی من را به شوهر دادند و خانواده شوهر من مواد فروش بودند و کار آنها همیشه بسته بندی مواد بود و کم کم یک وسوسه به من ایجاد شد و ناخواسته به مواد مخدر روی آوردم اما بعد تصمیم گرفتم که ترک کنم و به این کلینیک آمدم."

حالا نزدیک به دو ماه می‌شود که این بانوی جوان به زندگی عادی بازگشته است و زندگی جدید را با آرزوهای زیاد آغاز کرده است.

سحر در کنار تمرینات ورزشی تلاش می‌کند تا دوره لیسه را به پایان رسانده و با ادامه تحصیلاتش در آینده افغانستان به عنوان یک جوان فعال سهم گیرد.

مسوولان مركز ۵۰ بستر درمان اعتياد زنان و اطفال در ولایت هرات؛ هنوزهم به سحر مشوره می دهند تا به گونه کامل مواد مخدر را فراموش کرده و زندگی جدیدش را بهتر به پیش ببرد.

الهه حسینی، روانشناس در مرکز ۵۰ بستر درمان اعتیاد زنان در هرات می گوید که ۷۰ درصد زنان معتادی که به آنها برای ترک مواد مخدر مراجعه می‌کنند، بانوان جوان اند و شماری از آنان فرزند نیز دارند که در بسا موارد کودکان شان نیز معتاد به مواد مخدر اند.

هم اکنون در ولایت هرات سه کلینیک ترک اعتیاد برای زنان موجود است که در جریان یک سال توانایی درمان ۴۰۰ زن معتاد به مواد مخدر را دارد.

XS
SM
MD
LG