لینک های دسترسی

Breaking News

کریم برای همیشه از شرکت در فوتبال محروم شد


محکمۀ حکمیت ورزش استیناف طلبی کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را رد کرده و او را برای تمام عمر از حضور در هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم کرد. آقای کریم به آزار و اذیت جنسی اعضای تیم فوتبال بانوان افغانستان متهم است.

فدراسیون بین المللی فوتبال در جون ۲۰۱۹ آقای کریم را از حضور در فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم و یک میلیون دالر جریمه کرد که سخت‌ترین تحریم ممکن بر اساس کود اخلاقی فیفا است.

اما آقای کریم که هرگونه اتهام آزار و اذیت جنسی را رد کرده است، تحریم فیفا را نپذیرفت و استیناف طلب شد.

محکمۀ حکمیت ورزش با صدور حکمی گفته است که آقای کریم"حقوق اساسی بشری را نقض کرده و متانت و سلامت روانی و فزیکی زنان جوان بازیکن را صدمه رسانده است".

در اعلامیه آمده است: "او با اعمال هولناک خود نه تنها حرفۀ آنان (زنان فوتبالر) را برباد داده بلکه زندگی آنان را به شدت خراب کرده است".

فیفا از این تصمیم محکمۀ حکمیت ورزش مستقر در شهر لوزان سویس استقبال کرده و با صدور بیانیه‌ای گفته است که صدور این حکم اهمیت "پالیسی عدم تحمل علیه بدرفتاری فزیکی، روانی و جنسی را در همه سطوح فوتبال" تایید می‌کند.

خالده پوپلزی، کپتان پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان که از سال ۲۰۱۶ به اینسو در دنمارک به سر می‌برد، برای بار نخست در نوامبر ۲۰۱۸ در مصاحبه با روزنامۀ گاردین، آقای کریم را به بدرفتاری جنسی با دختران فوتبالر متهم کرد.

فیفا همچنین از "شهامت قربانیانی" که در شرایط دشوار افغانستان پا پیش گذاشته و به دادخواهی و حق طلبی بر آمده اند، تمجید و قدردانی کرده است.

تحقیقات فیفا نشان داده است که کرام الدین کریم "از موقف خود سوء استفاده کرده و با چندین بازیکن زن بدرفتاری جنسی" کرده است.

XS
SM
MD
LG