لینک های دسترسی

Breaking News

قضیۀ آزار جنسی زنان فوتبالیست افغان به محکمه محول شده است


قضیۀ آزار و اذیت جنسی زنان فوتبالیست افغان به محکمه مبارزه با خشونت علیه زنان سپرده شده است.

جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان، به صدای امریکا گفته است که این قضیه به صورت همه جانبه توسط هیأت تعیین شدۀ لوی سارنوالی رسیدگی شده و تحقیقات در این زمینه تکمیل گردیده است.

آقای رسولی افزود که اتهاماتی چون تجاوز جنسی، آزار و اذیت جنسی، سو استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی و کتمان جرم بر متهمان وارد شده است.

به گفته سخنگوی لوی سارنوالی، شش تن در رابطه به این قضیه متهم شناخته شده اند که شامل "کرام الدین کریم، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان، سکرترجنرال فدراسیون فوتبال افغانستان، مسوول کمیته دروازه بانان، مسوول ارتباط ولایات، یکی از سکرترهای رئیس فدراسیون فوتبال و مسوول امنیتی فدراسیون فوتبال افغانستان میشوند".

آقای رسولی گفته است که "پس از حکم محکمه در ارتباط به اینکه چگونه با اینها برخورد شود در روشنایی حکم محکمه تصمیم گرفته خواهد شد".

فدارسیون فوتبال افغانستان می‌گوید که رسیدگی عادلانه این قضیه، به این فدراسیون اعتبار می‌بخشد.

پیش از این، وظایف افراد متهم به شمول کرام الدین کریم، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال به تعلیق درآمده و ممنوع الخروج شده بودند.

همچنان فدراسیون جهانی فوتبال یا فیفا نیز آقای کریم را متهم شناخته و از فعالیت‌های مربوط به فوتبال وی را محروم و به پرداخت حدود یک میلیون دالر جریمه نیز محکوم کرد.

اما حدود بیست روز قبل، آیوو زیگموند، وکیل مدافع هالندی آقای کریم در کابل گفت که تا اکنون فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اسناد موثق را در خصوص ادعای آزار جنسی موکل‌اش، به وی ارایه نکرده است.

او تاکید کرد که اقدام بعدی وی، کشاندن این قضیه به محکمه بین‌المللی ورزشی است.

در همین حال شفیع شاداب، مسوول فدارسیون فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که آنان خواهان رسیدگی به این قضیه به گونه عادلانه و شفاف اند.

حدود هفت ماه قبل، در قوس سال گذشته خورشیدی، خالده پوپلزی، کپیتان پیشین زنان فوتبالیست افغان که در اروپا زندگی می‌کند، ادعا کرد که رئیس پیشین فدارسیون فوتبال، زنان فوتبالیست را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌دهد.

پس از آن، یک هیأت از سوی لوی سارنوالی موظف شد و در کنار تحقیق در کابل به اروپا نیز سفر کرد.

XS
SM
MD
LG