لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید بر هماهنگی میان نهادهای امنیتی برای تامین امنیت انتخابات


مقام‌های ارشد امنیتی، فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی در یک نشست "فوق العاده" آمادگی‌های نهادهای امنیتی را برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری به بررسی گرفته اند.

وزارت داخله افغانستان گفت که جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله و اسدالله خالد، سرپرت وزارت دفاع برای تامین امنیت انتخابات، به "همکاری و هماهنگی بیشتر" میان نیروهای امنیتی تاکید کردند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله گفت که در این نشست، فرماندهان پولیس ولایات از طریق ویدیو کنفرانس، برنامه‌های امنیتی شان را برای تامین امنیت انتخابات، توضیح داده اند.

روح الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنگاران گفت که تمام نیروهای امنیتی و دفاعی به عدم مداخله در انتخابات "امر" گردیده اند و آنان از هیچ تلاشی برای تامین امنیت انتخابات "دریغ نمی‌کنند".

در این نشست امنیتی، معاون شورای امنیت ملی، معاون ولایتی ریاست امنیت ملی، معین ارگان‌های محل، رییس و کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، نمایندگان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته اند.

به گفته مقام‌های امنیتی با نزدیک شدن روز انتخابات ریاست جمهوری، احضارات درجه یک امنیتی در مرکز و ولایات اتخاذ می‌گردد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری به روز شنبه هفته آیندۀ در چهارهزار و ۹۴۲ مرکز رای‌دهی برگزار شود. مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که ۴۳۱ مرکز رای‌دهی به دلیل تهدیدات امنیتی در روز انتخابات مسدود خواهد بود.

در همین حال ذبیح الله سادات، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به صدای امریکا گفت که به بیش از ۱۰۳ ولسوالی، مواد حساس و غیرحساس انتخاباتی رسیده است و مطابق به تعهد نهادهای امنیتی تا پنجم میزان، انتقالات به تمام ولسوالی‌ها تکمیل خواهد شد.

XS
SM
MD
LG