لینک های دسترسی

Breaking News

دهقانان غزنی: حکومت طالبان به بخش زراعت توجه نمی‌کند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

شماری از باغداران در ولایت غزنی که در مرکز این ولایت گلفروشی می‌کنند، از بی توجهی حکومت طالبان به بخش زراعت انتقاد کرده می گویند که با وجود دست برداشتن از کشت کوکنار، هیچ کمکی از سوی حکومت دریافت نکرده اند.

این باغداران که گل ها و نهال های مختلف را در گوشه ای از شهر غزنی برای فروش گذاشته اند، می گویند به درخواست حکومت طالبان از کشت کوکنار دست برداشتند، اما تاکنون هیچ همکاری با آنان صورت نگرفته است.

محمد رضا اصغری،گل فروش، به صدای امریکا گفت: "در ولسوالی ها مردم رو به کشت کوکنار و چرس کرده اگر حکومت همکاری کند مردم صد درصد دست می‌کشد. باید تخم های اصلاح شده برای هر منطقه مطابق محیط شان رسیدگی کند. درست است که عواید شان بالاست دولت همکاری نمی کند اگر همکاری کند کشت کوکنار به صفر می‌رسد."

محمد جان، گل فروش دیگر، نیز از عدم همکاری حکومت شکوه دارد و می گوید: "حکومت باید همکاری کند بخاطری جامعه ما از مواد مخدر زیاد متضرر شده از بخش کوکنار باید حکومت در بخش تخم های اصلاح شده کمک کند نهال ها و گل مفید است ولی متاسفانه تا حالا کمک نکرده."

اما مسوولان ریاست زراعت ولایت غزنی می گویند که قرار است در سال جاری نهادهای حکومتی، سکتور خصوصی و موسسات خارجی دهقانان را کمک کند.

عبدالمنان اکرام، رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت غزنی، به صدای امریکا گفت: "ریاست زراعت برای دهاقین اطمینان می دهد که از هیچ نوع همکاری با آنان دریغ نخواهد کرد و این اداره با نهاد های بیرونی و کمک رسان صبحت کرده و قرار است آنها با دهاقین در بخش زراعت کمک شوند."

هرچند کشت کوکنار در دو سال گذشته در ولایت غزنی کاهش یافته، اما دهقانان همواره از نبود برنامه حمایتی حکومت طالبان در بدل ممنوعیت کشت کوکنار شکایت داشته اند.

XS
SM
MD
LG