لینک های دسترسی

Breaking News

عزیمت ۲۰۰ افسر پولیس زن افغان به ترکیه


دو صد تن از افسران پولیس زن وابسته به وزارت امور داخله افغانستان برای فراگیری بیشتر دانش مسلکی به مدت چهار ماه به ترکیه عازم ترکیه شدند.

جنرال حکمت شاهی، رئیس حقوق بشر و جندر وزارت امورداخله افغانستان حین بدرقه آن افسران به رسانه ها گفت که اعزام آن افسران پولیس زن به ترکیه بخشی از تلاش وزارت داخله در راستای کاهش مشکل کمبود پرسونل پولیس زن و در مجموع حضور کمرنک زنان در بخش نظامی است.

به گفته جنرال شاهی، آن عده افسران زن از ۳۴ ولایت افغانستان می باشند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امورداخله گفت که آن افسران پس از بازگشت از ترکیه به کشور در قوماندانی امنیه ۳۴ ولایت بحیث افسران مسلکی ایفای وظیفه خواهند کرد.

دو تن از ین افسران پولیس که از ذکر نام شان خودداری کردند گفتند که پیام شان به دختر خانم ها اینست که آنان هم به صفوف پولیس بپیوندند و به کشور خود مصدر خدمت شوند.

ترکیه در سال های پسین در بخش آموزش صدها تن از نیروهای امنیتی افغانستان اعم از زن و مرد همکاری های زیاد کرده است اما روابط فرهنگی افغانستان و ترکیه بسیار طولانی بوده که به دوره پادشاهی امان الله و مصطفی کمال آتاترک برمی گردد.

نخستین قرارداد فرهنگی میان افغانستان و ترکیه در اول ماه می سال ۱۹۲۱ میلادی امضا شده است که بر اساس آن ده ها تن از محصلان افغانستان از جمله چند دختر در سال ۱۹۲۳ برای آموزش های عالی به ترکیه اعزام شده بودند.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG