لینک های دسترسی

Breaking News

 نظامیان افغان از دو ولسوالی ارزگان بیرون شدند – مقام‌ها


مقام‌های محلی ولایت ارزگان می‌گویند که نظامیان افغان در دو روز گذشته از ولسوالی‌های چوره و خاص ارزگان این ولایت بیرون شده اند.

محمد عمر شیرزاد، والی ارزگان روز سه‌شنبه ۲۲ جون (اول سرطان) گفت که نیروهای امنیتی بر اساس یک پلان نظامی، ولسوالی چورۀ این ولایت را ترک کرده و به ترینکوت، مرکز این ولایت رسیده اند.

چوره از ولسوالی‌های نزدیک به مرکز ولایت ارزگان است که از چندین ماه به این‌سو، درگیری میان نظامیان افغان و طالبان در آنجا جریان داشت.

محمد صادق عیسی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۵ اتل نیز تایید کرد که نیروهای امنیتی افغان به خاطر جلوگیری از تلفات به غیرنظامیان از این ولسوالی "عقب‌نشینی تکتیکی" کرده اند.

آقای عیسی افزود: "بر اساس فیصلۀ شورای نظامی ارزگان نیروهای اردوی ملی و پولیس ملی از یک مرکز مشترک در ولسوالی چوره که این پایگاه نقش مثبت در بهبود وضعیت امنیتی نداشت بیرون شده و این کمپ نظامی به گونۀ کامل تخلیه شده است."

این در حالی است که والی ارزگان روز گذشته گفت که نیروهای امنیتی از ولسوالی خاص ارزگان این ولایت بیرون شده و این ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده است.

مقام‌های محلی ولایت ارزگان گفته اند که با حملات گستردۀ طالبان در ماه‌های اخیر، نیروهای امنیتی افغان تا اکنون از شش ولسوالی این ولایت بیرون شده و در حال حاضر این ولسوالی‌ها از سوی طالبان اداره می‌شوند.

آقای شیرزاد افزود که تصرف دوبارۀ این ولسوالی‌ها از نزد طالبان "بسیار آسان" است، اما نیروهای امنیتی افغان با تدبیر بیشتر تلاش می‌کنند تا به غیرنظامیان آسیب وارد نشود.

جنگ در ولایات شمال

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که نظامیان افغان ولسوالی علی‌آباد در کندز، دوشی در بغلان و ولسوالی بلخ در ولایت بلخ را دوباره تصرف کرده اند.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفت که این ولسوالی‌ها به گونۀ کامل از وجود طالبان پاکسازی شده و نیروهای امنیتی در این ولسوالی‌ها مستقر شده اند.

این وزارت همچنین گفت که عملیات پاکسازی نقاط دیگر در این ولایت‌ها از سوی نظامیان افغان ادامه دارد. وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۴ جنگجوی طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی کشته و ۱۰۳ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

بر اساس معلومات این وزارت، این جنگجویان طالبان در ولایت‌های لوگر، ننگرهار، پکتیکا، خوست، قندهار، زابل، فاریاب، بلخ، سمنگان، هلمند، تخار، بغلان، پروان، کندز و کابل کشته و زخمی شدند.

طالبان تا اکنون در این موارد ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG