لینک های دسترسی

Breaking News

لیگ برتر فوتبال بانوان افغانستان؛ هرات بامیان را شکست داد


فدراسیون ملی فوتبال افغانستان از آغاز لیگ برتر فوتبال بانوان به روز چهارشنبه هفتم اکتوبر (۱۶ میزان) خبر داد.

نخستین دیدار فصل چهارم رقابت‌های لیگ‌ برتر فوتبال بانوان افغانستان میان ولایت‌های هرات و بامیان انجام شد که در نتیجه بازیکنان هراتی رقیبان بامیانی را از پیشرو برداشتند.

فاطمه حیدری بازیکن تیم فوتبال بانوان هرات سه گول پیهم را به ثمر رساند و نتیجه را سه مقابل صفر به نفع تیم‌اش رقم زد. بانو حیدری لقب بهترین بازیکن این مسابقه را از آن خود کرد.

در لیگ برتر فوتبال بانوان افغانستان شش تیم از کابل، هرات، بلخ، بامیان، غور و جوزجان شرکت می‌کنند و در دو گروه سه تیمی رقابت خواهند کرد.

قرار است که فردا پنجشنبه تیم‌های کابل و بلخ به مصاف هم بروند.

لیگ برتر فوتبال بانوان افغانستان در ستدیوم فدراسیون فوتبال در کابل برگزار شده که در پانزدهم اکتوبر پایان خواهد یافت.

پتریشیا گاسمن، پژوهشگر ارشد امور افغانستان در دیدبان حقوق بشر آغاز فصل چهارم لیگ برتر فوتبال بانوان افغانستان را عالی خوانده؛ اما پرسیده است که چه زمانی کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان بازداشت می‌شود.

خالده پوپلزی، کپتان پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان که از سال ۲۰۱۶ به اینسو در دنمارک به سر می‌برد، برای بار نخست در نوامبر ۲۰۱۸ در مصاحبه با روزنامۀ گاردین، آقای کریم را به بدرفتاری جنسی با دختران فوتبالر متهم کرد؛ اما آقای کریم این ادعاها را رد کرده است.

فدراسیون بین المللی فوتبال در ماه جون ۲۰۱۹ آقای کریم را از حضور در فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم و یک میلیون دالر جریمه کرد که سخت‌ترین تحریم ممکن بر اساس کود اخلاقی فیفا است.

تحقیقات فیفا نشان داده است که کرام الدین کریم "از موقف خود سو استفاده کرده و با چندین بازیکن زن بدرفتاری جنسی" کرده است.

به دنبال آن، لوی سارنوالی افغانستان دستور بازداشت آقای کریم را صادر کرد، اما در سوم سنبلۀ سال روان عملیات قطعات ویژه پولیس برای گرفتاری کرام‌الدین کریم بی‌نتیجه پایان یافت.

XS
SM
MD
LG