لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان خواستار کاهش تنش‌ها میان هند و پاکستان شد


وزارت خارجه افغانستان خواهان فروکش کردن تنش‌ها میان هند و پاکستان شد و می‌گوید که با مسئله تروریزم همه جهان دست و پنجه نرم می‌کنند.

صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، روز چهارشنبه (۸حوت) گفت که افغانستان "بزرگترین" قربانی تروریزم در جهان بوده است.

آقای احمدی، افزود که گفتگوهای صلح افغانستان هیچ ربطی به کشورهای دیگر ندارد و مقام‌های پاکستان باید به تعهدات‌ شان برای تأمین صلح در افغانستان عمل کنند.

آقای احمدی، افزود: " پاکستان باید گام‌های عملی را در آوردن صلح افغانستان بردارد، ثبات در افغانستان باعث ثبات در منطقه به ویژه در پاکستان می‌شود".

در همین حال، عمر داوودزی، نمایندۀ خاص رئیس ‌جمهور در امور منطقوی برای اجماع صلح و رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان از افزایش تنش میان هند و پاکستان ابراز نگرانی کرده و از جامعه جهانی خواسته که برای کاهش این تنش‌ها دست به کار شود.

آقای داووزدی، در نشستی که در آن سفیرهای برخی از کشورها نیز حضور داشته اند گفته است: " زمانیکه ما از افزایش تنش‌، تلفات و خشونت میشنویم، از آن نگران میشویم، ما دعا می‌کنیم و امیدوار برای کاهش سریع تنش‌ها در منطقه هستیم".

نگرانی‌های کابل از افزایش تنش‌ها میان دهلی‌نو و اسلام آباد در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در تماس تلفنی با مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا گفته است که حملات هوایی هند بر خاک کشورش می‌تواند روند مصالحه در افغانستان را متاثر سازد.

تنش‌ها میان هند و پاکستان ظاهرأ تاثیر بر وضعیت افغانستان در قبال نیز داشته است، چنان‌که در گام نخست، اسلام آباد فضای هوایی خود بروی هواپیماهای افغانستان که به هند سفر می‌کنند را بست.

XS
SM
MD
LG