لینک های دسترسی

Breaking News

حملات راکتی پاکستان بر قندهار؛ افغانستان تحقیق می‌کند


به دنبال حملات راکتی پاکستان بر بخش‌هایی از ولسوالی سپین‌بولدک ولایت قندهار که منجر به تلفات غیرنظامیان شد، شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که هیات بلندپایه حکومتی به رهبری معاون این شورا به آن ولایت سفر کرده است.

شورای امنیت ملی افغانستان امروز یکشنبه دوم اگست (۱۲ اسد) در تویتی نگاشته است که این هیات، حملات راکتی پاکستان و آغاز جنگ و خشونت از سوی نظامیان پاکستانی را تحقیق خواهد کرد.

پیش از این وزارت دفاع افغانستان تایید کرد که در نتیجۀ حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولایت قندهار، نه غیرنظامی کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

این وزارت روز جمعه ۳۱ جولای (۱۰ اسد) گفت که نظامیان پاکستانی روز پنجشنبه منازل مسکونی را در سپین بولدک ولایت قندهار هدف قرار داده اند.

وزارت خارجۀ افغانستان، راکت‌پراگنی پاکستان را به شدت محکوم و ابراز نگرانی کرده است. این وزارت در اعلامیه‌ای، خواستار تحقیقات جدی در مورد عوامل این رویداد و رسیدگی به آن شده است.

وزارت خارجۀ افغانستان گفته است: "توسل به دیپلوماسی فعال منحیث ابزار موثر در خصوص کاهش تنش‌ها در امتداد خط فرضی می‌تواند برای جلوگیری از همچو حوادث ناگوار در آینده حیاتی باشد".

این وزارت گفته است است که نشست مکانیزم‌های موجود دو جانبه برای بررسی و تحقیق حوادث اخیر کنر، ننگرهار و قندهار میان کابل و اسلام‌آباد برگزار شده است.

XS
SM
MD
LG