لینک های دسترسی

Breaking News

۶۲۰ هزار افغان نیاز به کمک‌های زمستانی دارند - گزارش


کمیشنری سازمان ملل متحد در افغانستان، اعلام کرده است که ۶۲۰هزار نفر در افغانستان به کمک‌های زمستانی نیاز دارند.

اما از این میان، حکومت افغانستان و سازمان‌های بشری، قادر اند تا در فصل زمستان امسال، تنها به ۴۲۰هزار افراد نیازمند کمک کنند.

کمیشنری سازمان ملل متحد، در گزارشی امروز دوشنبه (۳جدی) گفته است که روند کمک رسانی بسته‌های زمستانی برای ۱۵۰ هزار افغان را آغاز کرده است.

این سازمان تاکید کرده است، که آنان در همکاری با وزارت مهاجرین افغانستان، کسانی را در اولویت قرار خواهند داد که در ۳۴ ولایت افغانستان در معرض خطر قرار دارند.

فتحیه عبدالله، کمیشنر عالی ملل متحد در افغانستان گفته است: " در حالی که راه‌حل‌های دایمی برای بیجاشدگان داخلی طولانی مدت دنبال می شود، فراهم نمودن حمایت در قالب کمک مالی بدون قید و شرط، حدود ۲۰۰ دالرامریکایی برای هر خانواده مستحق شناسایی شده، کمک می کند تا آنها فصل زمستان را نسبتاً گرم و راحت سپری نمایند".

کمیشنری سازمان ملل متحد گفته است که قرار است تنها در نقاط به مرکزی به ویژه در کابل حدود ۳۰ هزار نفر مورد کمک های زمستانی قرار گیرد.

بر بنیاد آمارهای سازمان ملل متحد، بیشتر از ۳ ملیون افغان در سال ۲۰۱۸میلادی به دلیل درگیری‌های مسلحانه از خانه هایشان بی‌جاشده و در وضعیت ناگوار بسر می برند.

XS
SM
MD
LG