لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال افزایش حملات هوایی در افغانستان


وزارت دفاع افغانستان می گوید که احتمالاً حملات هوایی بر ضد گروه های مسلح در افغانستان افزایش یابد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که به دلیل برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شورا های ولسوالی و در تلاش برای مهار تهدیدات، احتمال دارد حملات هوایی بر ضد گروه های مسلح در افغانستان افزایش یاید.

محمد رادمنش در مصاحبه با صدای امریکا گفت که در سال گذشته تنها قوای هوایی افغانستان مجموعاً بیش از ۴۰۰۰ عملیات که شامل "فعالیت های حمایوی و محاربوی" می شود در افغانستان انجام داد.

آقای رادمنش همچنین گفت که در سال جاری خورشیدی نیز روزانه بین ۷۰ تا ۸۰ فعالیت هوایی که شامل "عملیات حمایوی، انتقالاتی و ضربات هوایی" می شود، صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان افزود از میان فعالیت هوایی، روزانه بین چهار تا ۱۲ حملۀ هوایی بر مواضع مخالفین و تندروان صورت می گیرد و ادعا کرد که در این حملات "بین ۱۰ تا بیش از ۱۰۰ تن از دشمنان مردم افغانستان از صحنۀ محاربه خارج می شوند."

علاوه بر افزایش حملات هوایی قوای افغان، ماموریت حمایت قاطع قوای بین المللی که رهبری آن را ایالات متحده بر عهده دارد، نیز حملات هوایی خود را در افغانستان افزایش داده است.

حملات قوای ائتلاف به رهبری ایالات متحده در افغانستان پس از اعلام استراتیژی جدید دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، در مورد جنوب آسیا و افغانستان، در ماه آگست ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

مقامات نظامی ایالات متحده همچنین گفته اند که آنان از نوامبر ۲۰۱۷ به این سو، شبکه‌های تولید، پروسس و قاچاق مخدرات طالبان را نیز هدف قرار داده اند که که به گفتۀ مقام‌های امریکایی منبع ۶۰ درصد مصارف آن گروه را تشکیل می دهد.

XS
SM
MD
LG