لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به افغانستان طیاره‌های جنگی AC-۲۰۸ می‌دهد


طیاره های AC-208 به گونۀ طراحی شده است که علاوه بر مهماتی که به صورت دقیق هدایت می شود، دارای سیستم نظارتی نیز می باشد، سیستمی که به سادگی شورشیان را هدف قرار خواهد داد
طیاره های AC-208 به گونۀ طراحی شده است که علاوه بر مهماتی که به صورت دقیق هدایت می شود، دارای سیستم نظارتی نیز می باشد، سیستمی که به سادگی شورشیان را هدف قرار خواهد داد

قوای هوایی افغانستان به زودی تسلیحات قدرتمند جدید از ایالات متحده به دست خواهد آورد، سلاح هایی که ممکن جنگ بر ضد گروه طالبان را شکل بدهد.

اخیراً قوای هوایی ایالات متحده اعلام کرد که قرارداد ۸۶ میلیون دالری را با یک شرکت امریکایی امضا کرد که بر اساس آن طیاره های یک ماشینۀ نوع AC-208برای حکومت افغانستان فراهم خواهد کرد.

تا حال مقامات قوای هوایی ایالات متحده در مورد تعداد این طیاره‌ها که قرار است به حکومت افغانستان تحویل دهد، به صورت رسمی چیزی بیان نکرده اند، اما بر اساس برخی گزارش‌ها، احتمالاً هفت طیاره نوع AC-208به حکومت افغانستان داده خواهد شد.

طیاره های AC-208 به گونۀ طراحی شده است که علاوه بر مهماتی که به صورت دقیق هدایت می شود، دارای سیستم نظارتی نیز می باشد، سیستمی که به سادگی شورشیان را هدف قرار خواهد داد.

این طیاره در یک زمان قادر به حمل چهار میزایل AGM-114 Hellfire و دو راکت ۷۰ ملی متری است که هر کدام آن قادر به نشانه گیری هدف به صورت دقیق است. این طیاره در کنار طیاره های نوع A-29 Supter Tucano فعالیت خواهد کرد که پیلوت های افغان نیز در آن آموزش دیده اند.

فراهم آوری طیاره های AC-208 ساخت امریکا در حالی برای حکومت افغانستان صورت می گیرد که حملات هوایی ایالات متحده و قوای افغانستان بر ضد طالبان افزایش یافته است و برای اولین بار، پیلوت های افغان رهبری عملیات هوایی را بر عهده دارند.

به گفتۀ مقامات ایالات متحده و افغانستان، افزایش عملیات هوایی موجب کاهش فعالیت شورشیان در شهر های عمدۀ افغانستان شود.

نیکولاس پلنتی، یکی از سخنگویان ماموریت حمایت قاطع ناتو برای افغانستان، به صدای امریکا گفت که قوای هوایی افغانستان در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۰۵۱ پرواز را برای حمله بر مواضع مخالفان دولت انجام داد.

یک سال پیشتر از آن، در سال ۲۰۱۶، قوای هوایی افغان ۱۶۸۹ پرواز تهاجمی انجام داده بود.

مشخص نشده است که این حملات در کدام ولایت‌های افغانستان انجام شده است، اما قوای هوایی افغان و نظامیان امریکایی همواره مواضع تندروان داعش و طالب را به ویژه در شرق، جنوب و جنوب شرق افغانستان آماج حملات قرار داده اند.

افزایش حملات هوایی نظامیان امریکایی و افغان، با نگرانی‌ها از ناحیۀ افزایش تلفات غیرنظامیان افغان در اثر این حملات نیز توام است.

XS
SM
MD
LG