لینک های دسترسی

Breaking News

ادامهٔ گفتگوهای نمایندگان امریکا و طالبان در قطر


گروه طالبان می‌گویند که مذاکرات میان تیم زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان و نمایندگان دفتر سیاسی این گروه در قطر پس از ادای نماز جمعه، دوبارهٔ آغاز می‌شود.

نهمین دور مذاکرات صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان شام روز پنجشنبه ۲۲ اگست آغاز شد و این گفتگوها تا ۱۱ شب به وقت دوحه ادامه داشت.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز جمعه ۲۳ اگست (اول سنبله) به صدای امریکا در قطر گفته است که این گفتگوها پس از ظهر امروز دوبارهٔ آغاز می‌شود و تا ناوقت‌های شب ادامه خواهد داشت.

در همین حال، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در بارهٔ افزایش تحرکات گروه داعش در افغانستان که نگرانی‌های را در به میان آورده می‌گوید که با "بیرون شدن نیروهای خارجی" از افغانستان این مشکل حل خواهد شد.

آقای شاهین همچنان افزود: "داعش یک پدیده خارجی در افغانستان است و در میان افغان‌ها ریشه ندارد. پس از پایان اشغال، وقتی خود افغان‌ها روی یک نظام اسلامی به توافق رسیدند، فکر می‌کنم این موضوع به تنهایی حل می‌شود".

طالبان گفته اند در این دور گفتگوها جنرال اسکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان نیز حضور دارد.

در هشت دور گذشتۀ مذاکرات در مورد جدول زمانی خروج قوای خارجی از افغانستان، تضمین طالبان برای اینکه از خاک افغانستان بر ضد امریکا استفاده نشود، آمادگی طالبان برای مذاکرات بین الافغانی با حکومت افغانستان و آتش‌بس دوامدار و پایدار، بحث‌های گسترده صورت گرفته است.

انتظار می‌رود که در این دور این توافقات نهایی شود، اما مشخص نیست که این دور مذاکرات چقدر طول خواهد کشید.

XS
SM
MD
LG