لینک های دسترسی

Breaking News

تردید طالبان در مورد هیات مذاکره کنندۀ حکومت


گروه طالبان می‌گوید که به دلیل اختلاف‌های داخلی تا اکنون نام‌های هیات ۱۵ عضوی مذاکره کننده حکومت واضح نشده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در صفحه تویتر خود روز چهارشنبه ۲۱ اگست (۳۰ اسد) گفته است که "نام‌های اعضای این هیات ۱۵ نفری از جهت‌های سیاسی در افغانستان پنهان‌ شده و یا این‌که در میان رهبران حکومت و چهره‌های سیاسی در تعیین هیات اختلاف‌هایی وجود دارد که تا اکنون دولت افغانستان نتوانسته نام‌های این هیات را اعلام کند".

اما یک منبع دولتی که نخواست از وی نامی برده شود به صدای امریکا گفت که حکومت به خاطر "بعضی ملحوظات" تصمیم ندارد تا زمان برگزاری مذاکرات، هویت این هیات ۱۵ نفری را اعلام کند و مسایلی را که طالبان مطرح کرده اند، رد کرد.

این در حالی است که وزارت دولت در امور صلح افغانستان سه هفته قبل اعلام کرد که پس از رایزنی‌ها، ترکیب هیات ۱۵ نفری مذاکره‌کنندۀ حکومت با طالبان نهایی شده است.

ناجیه انوری، رییس عمومی ارتباطات و استراتیژک این وزارت افزود: "این هیات از تنوع سیاسی، اجتماعی و قومی برخوردار است و آمادگی‌های کامل را برای قرار گرفتن در پشت میز مذاکره دارد".

به گفتۀ وزارت دولت در امور صلح افغانستان، این هیات با در نظر داشت ارزش‌ها و دستاوردهای مردم افغانستان با جانب مقابل مذاکره خواهد کرد.

همزمان با سفر زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان به قطر و افغانستان روز گذشته کشور شاهی ناروی اعلام کرد که آماده است مذاکرات مستقیم میان هیات دولت افغانستان و نمایندگان طالبان را میزبانی کند.

طالبان تا اکنون حاضر به گفتگو با دولت افغانستان نشده و هرگونه مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان را رد کرده اند.

پیش از این نمایندگان این گروه دو بار با چهره‌های سیاسی افغانستان در مسکو و یک بار دیگر در قطر دیدار و گفتگو کرده اند.

XS
SM
MD
LG