لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: غنی مخفیانه به پاکستان سفر نکرده است


پس از آنکه شمار از خبرنگاران و چهر‌ه‌های مطرح شبکه‌های اجتماعی در پاکستان ادعا کردند که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان سفر مخفیانه‌ای به پاکستان داشته است، حکومت افغانستان این ادعا ها را رد کرد.

شماری از خبرنگاران پاکستانی به شمول کامران خان، چهرۀ شناخته شدۀ رسانه‌ای آن کشوردر شبکه‌های اجتماعی نوشتند که رییس جمهور غنی چند ماه پیش پس از پرواز مخفیانه به پایگاه هوایی چکلالهٔ شهر راولپندی ایالت پنجاب پاکستان با قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان ملاقات دور و درازی داشته است.

به ادعای کامران خان، رییس جمهور غنی از طیاره حامل خود پایین نشده و در داخل طیاره با جنرال باجوه صحبت کرده است. او همچنین ادعا کرده است که رییس جمهور غنی خواسته است تا این سفر مخفی بماند.

پس از آنکه این موضوع به بحث داغ میان کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان و پاکستان مبدل شد، شماری از مقام‌های ارگ آنرا تکذیب کردند.

فاطمه مورچل، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در تویتر نگاشته است که آخرین سفر آقای غنی به پاکستان در سال ۲۰۱۹ بوده است و از آن پس وی سفری به پاکستان نداشته است.

دواخان مینه پال، رییس مرکز رسانه‌های حکومت افغانستان در صفحهٔ تویتر خود ضمن رد این ادعاها نوشته است: "...آخرین سفر رییس جمهور به پاکستان در جون ۲۰۱۹ بوده و دیگر هیچ سفر رسمی و غیر رسمی به پاکستان نداشته است. "

برخی از چهره‌های مطرح "جنبش تحفظ پشتون‌ها" در پاکستان ادعاهای مبنی بر سفر مخفیانۀ رییس جمهور غنی به پاکستان را بخشی از تبلیغات منابع استخباراتی پاکستان خوانده‌اند.

این در حالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به تازگی از پاکستان خواست تا میان دوستی و دشمنی با کشورش، یکی را انتخاب کند. او پیش از این گفته بود که افغانستان با پاکستان مشکل دارد.

حکومت افغانستان همواره پاکستان را به پناه دادن و تجهیز کردن گروه‌هایی متهم می‌کند که حملات دهشت افگنی را در افغانستان انجام می‌دهند؛ ادعایی که پاکستان همواره آنرا رد کرده است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان سه بار به پاکستان سفر رسمی داشته است. نخستین بار در سال ۲۰۱۴ ، بار دوم در سال ۲۰۱۵ برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا به اسلام آباد رفت و آخرین سفرش به پاکستان در سال ۲۰۱۹ بود.

XS
SM
MD
LG