لینک های دسترسی

Breaking News

هیات پاکستانی برای بحث در مورد 'صلح و امنیت' به کابل رسید


سفیر پاکستان در کابل از سفر یک هیات بلندپایه دولتی این کشور به کابل خبر داده و گفته است که این هیات با مقام‌های افغان در مورد صلح و امنیت صحبت خواهد کرد.

منصور احمد خان، روز یکشنبه ۲۵ اپریل (پنجم ثور) در صفحۀ تویترش نگاشته است که رهبری این هیات پاکستانی را محمد صادق، نمایندۀ ویژه آن کشور در امور افغانستان به عهده دارد.

آقای خان افزوده است که مقام‌های پاکستانی و افغان در دیدارهای شان در کابل، روند صلح افغانستان را به بررسی گرفته و در مورد همکاری‌ها برای تامین امنیت دو کشور صحبت خواهند کرد.

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته گفت که آنان در دیدار با هیات پاکستانی در مورد "مسایل تخنیکی" و مشکلات میان دو کشور بحث خواهند کرد.

این در حالی است که ماه گذشته، مقام‌های نظامی افغانستان و پاکستان در مورد همکاری‌ها و بهبود روابط میان دو کشور، در بحرین دیدار و گفتگو کرده بودند.

این سفر مقام‌های پاکستانی در حالی به کابل انجام می‌شود که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان هفته گذشته گفت که انتخاب دوستی و دشمنی با این کشور به دست پاکستان است.

آقای غنی به تاریخ ۱۸ اپریل (۲۹ حمل) در یک نشست امنیتی در ارگ گفت در صورتیکه افغانستان ناامن باشد، پاکستان نیز نا آرام خواهد بود.

پیش از این همواره حکومت افغانستان، پاکستان را به پناه دادن و تجهیز گروه‌های تروریستی متهم کرده است، که این کشور را ناامن ساخته اند؛ اتهامی که پاکستان آن را در می‌کند.

XS
SM
MD
LG