لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در ده ولایت و وارد شدن 'تلفات سنگین' به طالبان


وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در بخش‌های این کشور، ۲۴۸ جنگجوی این گروه کشته و ۱۳۷ تن دیگر زخمی شده اند.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۲۶ جون (پنجم سرطان) به صدای امریکا گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، ولایت‌های غزنی، لوگر، قندهار، فاریاب، بلخ، هلمند، کندز، بغلان، بدخشان و کابل شاهد درگیری‌ها بوده اند.

آقای امان افزود که بسیاری حملات طالبان از سوی نظامیان افغان دفع شده و نیروهای امنیتی در حال پیش‌روی قرار دارند.

بر اساس معلومات وزارت دفاع افغانستان بیشتر تلفات به جنگجویان طالبان در ولایت قندهار وارد شده است.

مقام‌های افغان در بارۀ واردشدن تلفات به نیروهای امنیتی این کشور چیزی نگفته اند، اما طالبان مدعی اند که در این درگیری‌ها تلفات زیادی به طرف مقابل وارد شده است.

'سقوط دو ولسوالی در پروان'

والی ولایت پروان می‌گوید که به دنبال حملات گستردۀ طالبان، ولسوالی سیاه‌گرد و شینواری در درۀ غوربند این ولایت به دست طالبان افتاده است.

فضل‌الدین عیار به خبرنگاران گفت که در حال حاضر جنگ میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان در درۀ غوربند این ولایت جریان دارد و نیروهای افغان تلاش دارند تا ولسوالی‌ها از را کنترول گروه طالبان بیرون کنند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان در مورد سقوط این ولسوالی‌ها به دست طالبان چیزی نگفت، اما تاکید کرد که در عملیات قوای هوایی بر مواضع طالبان در این ولایت، "تلفات سنگین" به این گروه وارد شده است.

آقای امان افزود که طالبان از بسیاری بخش‌های ولسوالی سیاه‌گرد فرار کرده اند.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی در دو روز گذشته، هشت ولسوالی به شمول تاله و برفک در بغلان و میرزکی در پکتیا را دوباره تصرف کرده اند.

XS
SM
MD
LG