لینک های دسترسی

Breaking News

تیم فوتبال بانوان افغانستان به سارنوالی یک هفته مهلت داد


اعضای تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان
اعضای تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان

اعضای کمیتۀ فوتبال بانوان افغانستان روز سه شنبه اتهامات سوء رفتار از سوی مقام های فدراسیون فتبال را رد کرده و از سارنوالی افغانستان خواستند در ظرف یک هفته نتایج تحقیقات شان را اعلام کنند.

صامعه حماسی، یکتن از اعضای تیم فوتبال بانوان افغانستان که در کمپ تمرینی اردن حضور داشت گفت "اتهامات از جانب فردی وارد شده که خودش در خارج به سر می برد و حین سفر تیم ملی به خارج، فرار کرد".

خانم حماسی از ریاست جمهوری افغانستان، سارنوالی، حقوق بشر و سایر ارگان های مسوول خواست "کاری انجام دهند که حقیقت بیان شود تا بانوان فوتبال افغانستان حیثیت و وقار شان را دوباره به دست آورند."

آرزو رحیمی، رئیس کمیتۀ فوتبال بانوان افغانستان و معصومه مخلص، عضو تیم ملی نیز گفتند که پس از ادعای که صورت گرفته نمی توانند در جامعه، پوهنتون، محل کار و حتا ساحۀ بود و باش شان با سربلندی گشت و گذار کنند چرا که به گفتۀ آنان "مورد تمسخر" مردم و اجتماع قرار می گیرند.

صامعه حماسی، عضو تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان
صامعه حماسی، عضو تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان

ماه گذشته، روزنامۀ گاردین چاپ لندن، به نقل از خالده پوپل بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال افغانستان گزارش داد که مسوولین و هیات همراه تیم ملی بانوان در کمپ تمرینی اردن، دختران تیم را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده اند.

فدراسیون بین المللی فوتبال نیز اعلام کرد که در مورد آن ادعا ها تحقیقات می کند. فدراسیون فوتبال افغانستان ساعاتی پس از نشر آن گزارش، تمام ادعا ها را رد کرد و گفت که اگر حقیقت داشته باشد، در تحقیقات و روشن شدن موضوع همکاری می کنند.

هفتهء گذشته، رئیس جمهور افغانستان در نشستی با اعضای کمیتۀ ملی المپیک، به لوی سارنوال افغانستان دستور داد تا در رابطه تحقیقات همه جانبه را انجام دهند.

ریاست جمهوری افغانستان، گفته است که پس از بررسی های لوی سارنوالی در پیوند به اتهام‌ سو استفاده جنسی بر اعضای تیم ملی فوتبال بانوان، این نهاد وظیفه ۶ عضو فدراسیون فوتبال افغانستان را به حالت تعلیق در آورده است.

یوسف کارگر، معاون فنی فدرارسیون فوتبال افغانستان که وظیفه اش در کنار رئیس فدراسیون به تعلیق درآمده است.
یوسف کارگر، معاون فنی فدرارسیون فوتبال افغانستان که وظیفه اش در کنار رئیس فدراسیون به تعلیق درآمده است.

​صمیم عارف، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، در صفحه تویترش امروز یک‌شنبه (۱۸ قوس) نگاشته است که از میان این شش عضو فدراسیون فوتبال افغانستان، وظیفه کرام الدین کریم رئیس این نهاد نیز به حالت تعلیق درآمده است.

یوسف کارگر، معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان در صحبتی با صدای امریکا تصمیم لوی سارنوالی افغانستان را مبنی بر تعلیق وظیفۀ معاونیت فنی فدراسیون به باد انتقال گرفته گفت "من شخصاً طرف ادعا نیستم. نام من شامل فهرست افرادی که متهم به گویا آزار و اذیت جنسی دختران فوتبال است، نمی باشد. پس چرا وظیفۀ من به حالت تعلیق در آمده است"؟

آقای کارگر که پیش از این مربی تیم ملی فوتبال افغانستان بود خواهان "اعادۀ حیثیت" شده است.

فدراسیون بین المللی فوتبال یا فیفا روز دوشنبه اعلام کرد که کمیتۀ انظباطی فیفا جلسه یی را در مورد ادعا های آزار و اذیت جنسی اعضای تیم فوتبال بانوان افغانستان برگزار می کند؛ اما، تا کنون نتایج آن نشست در رسانه های نشر نشده است.

XS
SM
MD
LG