لینک های دسترسی

Breaking News

بانوی افغان جایزۀ زن شجاع را از وزارت خارجۀ امریکا می‌گیرد


وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که امسال به ۱۲ زن از سرتاسر جهان جایزۀ سالانۀ بین المللی زن شجاع داده می‌شود که در این میان ظریفه غفاری از افغانستان نیز شامل است.

خانم غفاری زمانیکه ۲۶ سال داشت به صفت شاروال میدان شهر در ولایت میدان وردک گماشته شد.

وزارت خارجۀ امریکا با نشر اعلامیۀ مطبوعاتی گفته است: "هنگامیکه او (ظریفه غفاری)برای احراز این پست رفت، گروهی از مردان او را مجبور به فرار کردند. با وصف تهدیدات مرگ، خانم غفاری برگشت و منتقدان محافظه کار خود را باور داشتند زنان برای رهبری مناسب نیستند، غلط ثابت کرد".

در این اعلامیه آمده است که خانم غفاری با وصف روبرو بودن با چالش‌های فراوان، ایستادگی کرد و با توانمندی و شجاعت مشکلات شهر را حل کرد.

در مراسم اعطای این جوایز که روز چهارشنبه چهارم مارچ (۱۴ حوت) در مقر وزارت خارجۀ ایالات متحده برگزار خواهد شد، ملانیا ترمپ، بانوی نخست ایالات متحده نیز سخنرانی کرده و از کارکردهای فوق العادۀ این زنان قدردانی خواهد کرد.

لوسی کوچاریان از ارمنستان، شهلا همباتوفا از آذربایجان،زیمینا گالارزا از بولیویا، کلیر اودراوگو از بورکینافاسو، سایره گل سیوتبای از قزاقستان، سوزانا لیو از مالیزیا، امایا کوپنس از نیکاراگوا، جلیله حیدر از پاکستان، امینه خولانی سوریه، یاسمینه القدهی از یمن، داکتر ریتا نیامپینگا از زمیبابوی ۱۱ زن دیگری اند که قرار است در کنار ظریفه غفاری به آنان نیز جایزۀ زن شجاع داده شود.

XS
SM
MD
LG