لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان از روسیه هیلیکوپتر جنگی خواست


قوای هوایی افغان هنوز هم از هیلیکوپترهای روسی کار می‌گیرد
قوای هوایی افغان هنوز هم از هیلیکوپترهای روسی کار می‌گیرد

مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با مقام‌های روسی از آنان خواست که برای قوای هوایی افغان هیلیکوپترهای Mi-17 و Mi-35 را فراهم کنند.

محمد حنیف اتمر همچنان از روسیه خواسته است که امکانات ترمیم این ابزار جنگی را برای نیروهای افغان در داخل افغانستان مهیا کرده و تجهیزات لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

صفوف قوای مسلح جدید افغانستان که پس از شکست طالبان به کمک ایالات متحده و ناتو از نو ساخته شد، مرکب از شمار زیاد افسران و سربازانی است که در نظام‌های تحت حمایت اتحاد جماهیر شوروی پیشین خدمت کرده و با اسلحه و تجهیزات روسی آشنایی کامل دارند.

آقای اتمر در این دیدار خواستار همکاری روسیه در زمینۀ فراهم آوری مهمات برای آن اسلحۀ روسی شد که هم اکنون از آن در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کار گرفته می شود.

پیشتر از این نیز حکومت افغانستان خواستار خریداری هیلیکوپتر و جنگ افزار از روسیه شده بود. اکنون، بر اساس خبرنامۀ شورای امنیت ملی افغانستان، حکومت روسیه گروه ویژه را برای بررسی فوری و جدی تقاضای افغانستان توظیف کرده است.

مقام‌های روسی همچنان وعده سپرده اند که در بخش نظامی، زمینۀ تحصیل را برای محصلان نظامی افغان فراهم خواهد کرد.

شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که از این پس مقام‌های دو کشور به گونۀ منظم در مورد مسایل نظامی، سیاسی و اقتصادی صحبت کرده و به تماس‌های شان ادامه خواهند داد.

تجهیز و تسلیح قوای هوایی افغانستان یکی از اولویت‌های ایالات متحده و ناتو است که در کنفرانس وارسا بر آن توافق صورت گرفت. قرار است امریکا و ناتو تا ۲۰۲۰ سالانه ۴.۵ میلیارد دالر را برای قوای امنیتی و دفاعی افغان مساعدت کنند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG