لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: مشوره بخاطر اصلاحات در کمیسیون های انتخاباتی ادامه دارد


عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت افغانستان، گفته است که پس از مشوره با نامزدان ریاست جمهوری، نهادهای ناظر انتخاباتی و سران احزاب سیاسی، تصمیم نهایی در مورد آوردن اصلاحات در کمیسیون های انتخاباتی گرفته خواهد شد.

رئیس اجراییه حکومت افغانستان، گفته است که مشوره های وسیع در مورد چگونگی اصلاحات در کمیسیون های انتخاباتی صورت گرفته است.

عبدالله عبدالله که امروز دوشنبه با خبرنگاران در کابل صحبت میکرد، گفت "یک دور مشوره ها قبل از روز آخر ثبت نام کاندیدان ریاست جمهوری صورت گرفته است و قرار است دور دوم یا دور بعدی مشورت ها هم صورت بگیرد".

قبل از این، رئیس جمهور محمد اشرف غنی نیز به روز پنجشنبه دریک همایش جوانان ٣۴ ولایت کشور در مورد صلح،گفت که در نهادهای انتخاباتی اصلاحات گسترده به وجود خواهد آمد.

به گفته رئیس جمهور غنی، تمام آرای انتخابات ریاست جمهوری با استفاده از تکنالوژی عصری باییومتریک به صندوق ها ریخته می شود و نتیجه آن پس از دو روز همه گانی خواهد شد .

اما نهادهای ناظر بر انتخابات و برخی از کارشناسان این تلاش سران حکومت را بخشی از کمپاین انتخاباتی پنداشته و میگویند که اگر اراده وجود داشته باشد، فرصت کافی برای آوردن اصلاحات نیز وجود دارد.

حکومت در حالی از آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی صحبت میکند، که روند بررسی و ارزیابی اسناد و مدارک ١٨ تن از کاندیدان ریاست جمهوری امروز (دوشنبه) برای دومین روز نیز ادامه داشت.

انتظار میرود که فهرست ابتدایی نامزدان ریاست جمهوری فردا (سه شنبه) اعلام شود.

XS
SM
MD
LG