لینک های دسترسی

Breaking News

اتمر با تاکید بر 'اصلاح نظام' نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد


حنیف اتمر، امروز به گونه رسمی نامزدی‌اش را در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو اعلام کرد و هدف از این اقدام را، "نجات افغانستان از حکومت کنونی و وضعیت موجود دانست".

آقای اتمر، پیش از این مشاور امنیت ملی افغانستان بود.

او در مراسم اعلام موجودیت تیم انتخاباتی‌اش زیر نام "صلح و اعتدال" از انحصار قدرت توسط یک گروه خاص و "مداخله‌های" رهبران حکومت در کار کمیسیون‌های انتخاباتی انتقاد کرد.

حنیف اتمر، امروز جمعه (۲۸ جدی) خواستار اصلاحات جدی در کمیسیون‌های انتخاباتی شد و گفت که تیم او یک طرح ۸ ماده‌یی، برای آوردن اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی را آماده کرده است.

محمد یونس قانونی، معاون نخست و محمد محقق، معاون دوم آقای اتمر در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

از سوی هم آقای اتمر، خواستار آوردن اصلاحات در نظام ریاستی شد. او گفت که خواست تیم انتخاباتی او تغییر نظام نه، بل آوردن اصلاحات در نظام ریاستی است.

در این نشست، آقای اتمر با دو معاونش، توافق‌نامۀ اصلاحات در نظام ریاستی را در صورت برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری نیز امضا کردند.

او در این باره گفت "ما می‌خواهیم در نظام ریاستی اصلاحات بیاوریم، ما چی اصلاحات می‌خواهیم؟ گفتیم که در ریاست جمهوری یک معاونیت سوم اضافه شود و بخاطر بهتر بودن نظام، کرسی صدارت به وجود بیاید".

پیش از این، یک مکالمه تلفونی محمد یونس قانونی که به رسانه‌ها درز کرد در آن آقای قانونی گفته بود که او به دلیل تغییر نظام به تیم انتخاباتی حنیف اتمر پیوسته و آقای اتمر "صد در صد" با طرح تغییر نظام ریاستی موافق است.

XS
SM
MD
LG