لینک های دسترسی

Breaking News

نور: جرمی مرتکب نشده ام، حکومت فاسد است


عطا محمد نور، والی مستعفی بلخ، ادعا کرده است که او به دلیل دست آورد هایش در عرصۀ مبارزه با دهشت افگنی، هدف حکومت قرار گرفته است.

آقای نور در مصاحبه ای با شبکۀ خبری رویترز، گفته است که بلخ اکنون میدان مبارزه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد بود. او حکومت وحدت ملی را یک حکومت ضعیف و فاسد خوانده است.

آقای نور در مصاحبۀ تازه اش با رویترز گفته است "جرم من همین است که علیه تروریزم جنگیده ام، با غرب متحد باقی مانده ام. جرم من همین است که در برابر زورگویی های، و یا به اصطلاح دزد های ارگ و سپیدار، نه گفته ام. جرم من همین است که عدالت واقعی اجتماعی و سیاسی را در سرتاسر افغانستان میخواهم."

ریاست جمهوری از ارائه واکنش به این اظهارات آقای نور، ابا ورزید.

آقای نور قبلاً گفته بود که هیاتی از حزب جمعیت اسلامی با مقام های افغان در باره برکناری او از ولایت بلخ، در چانه زنی اند.

یک مقام حکومت اما گفت که هیچ مذاکراتی با نمایندگان جمعیت اسلامی صورت نگرفته است. این مقام خواست نامش در این گزارش ذکر نشود همچنان گفت که در موقف ریاست جمهوری در مورد ولایت بلخ تغییری نیامده است.

حکومت افغانستان حدود دو هفته پیش انجینر داود را به صفت والی جدید بلخ، تعیین نمود اما وی تا حال وظیفه اشرا اشغال نکرده و در کابل بسر می برد.

بن بست و تنش میان اقای نور، رئیس جمهور و رئیس اجرائیه افغانستان بعد از آن بمیان آمد که رئیس جمهور اعلام کرد که استعفای وی را پذیرفته و پست ولایت را از عطا نور گرفت ولی عطا این استعفا را غیر قانونی خوانده و بیان داشت که اقدام رئیس جمهور را نمی پذیرد.

XS
SM
MD
LG