لینک های دسترسی

Breaking News

ناامنی تطبیق کمپاین پولیو را با مشکل روبرو می‌کند-مقام‌ها


وزارت صحت افغانستان در نظر دارد که در سال جاری میلادی چهار کمپاین سرتاسری و چهار کمپاین فرعی پولیو را در سطح ولسوالی‌هایی که بیشتر معروض به تهدید ویروس پولیو اند، تطبیق کند.

هدایت الله ستانکزی، مشاور بخش پولیو در وزارت صحت عامۀ افغانستان به صدای امریکا گفت که در سال جاری میلادی آمادگی کامل برای تطبیق برنامه های پولیو گرفته شده است. با اینحال، آقای ستانکزی ابراز نگرانی کرد که ناامنی و جنگ‌های دوامدار در برخی ساحات ممکن تطبیق کمپاین واکسین پولیو را با مشکل روبرو کند.

آقای ستانکزی افزود که در سال جاری میلادی بیشتر بر ساحات جنوبی و جنوب شرقی افغانستان تمرکز خواهد شد، زیرا به گفتۀ وی در این مناطق ویروس پولیو بیشتر در حال گردش است.

او گفت: "بنابر ناامنی و جنگ‌های دوامدار ما نتوانسیتم که گردش ویروس پولیو را در این مناطق متوقف بسازیم و هنوز هم در قندهار و حوزه جنوب، ویروس پولیو به شکل داخلی در گردش است".

مسوولان وزارت صحت عامۀ افغانستان همکاری مردم به ویژه عالمان دینی را در زمینۀ محو پولیو ارزنده توصیف می‌کنند.

گلا خان ایوب، مسوول افهام و تفهیم برنامه محو پولیو در وزارت صحت عامۀ افغانستان به صدای امریکا گفت: "اگر مردم، علما و مخالفین مسلح دولت با ما همکاری جدی نمایند، ما می‌توانیم که خانه به خانه برویم و اطفال را واکسین نماییم تا ویروس پولیو از این کشور محو کنیم".

درسال گذشته میلادی ۲۹ واقعه مثبت پولیو درافغانستان شناسایی شده بود که بیشتر این واقعات درمناطق جنوب واقع شده بود.

XS
SM
MD
LG