لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها هزار کودک در غزنی از دریافت واکسین پولیو محروم شدند - مقام‌ها


مسوولان صحی ولایت غزنی می‌گویند که به دلیل سردی زیاد هوا، بیش از ۵۰ هزار کودک در ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ناور آن ولایت، از دریافت واکسین پولیو محروم شده اند.

داکتر ظاهر شاه نیکمل، رییس صحت عامه ولایت غزنی گفت: "نظر به اینکه آب و هوا در این سه ولسوالی بسیار سرد بود و راه‌های مواصلاتی هم مسدود شده بود، ما نتوانستیم واکسین را بالای حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار طفل واجد شرایط در این سه ولسوالی تطبیق کنیم".

آقای نیکمل در مصاحبه با صدای امریکا گفت که مسوولان برنامۀ محو پولیو کوشش می‌کنند که کودکانی را که در این سه ولسوالی از دریافت واکسین محروم شده اند، در کمپاین بعدی واکسین کنند.

ولایت غزنی یک از ولایت‌های سرد سیر افغانستان است که در فصل زمستان به دلیل سردی زیاد و برفباری سنگین، راه‌های مواصلاتی شماری از ولسوالی های آن با مرکز مسدود می‌شود.

با آنکه سال گذشته در غزنی هیچ واقعۀ مثبت پولیو ثبت نشده بود، اما به دلیل ناامنی در برخی قسمت‌های آن ولایت و نیز مخالفت‌ها با تطبیق خانه به خانۀ واکسین پولیو، نگرانی از شیوع این بیماری در غزنی افزایش یافته است.

در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۹ واقعۀ مثبت پولیو در افغانستان- نه واقعه در ارزگان، پنج واقعه در هلمند، شش واقعه در قندهار،‌ دو واقعه در پکتیکا، دو واقعه در ولایت فراه و یک یک واقعه در ولایات ننگرهار، کنر، بادغیس، هرات و بغلان- ثبت شده بود.

XS
SM
MD
LG