لینک های دسترسی

Breaking News

پنیتا: خروج باقی نیروهای جنگی امریکایی مطابق پلان است


لیون پنیتا، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا می گوید 33 هزارسرباز اضافی این کشور در سال 2009 به افغانستان اعزام شدند، کاملا به کشورشان برگشته اند. آقای پینتا این اظهارات را طی کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع نیوزلیند در اوکلاند اظهار داشت.

خروج نیرو های اضافی امریکایی گامی مهمی از تلاش نیرو های ایتلاف در انتقال مسولیت های امنیتی به نیرو های افغان می باشد.

لیون پنیتا، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا می گوید 33 هزارسربازاین کشورکه به عنوان نیروهای اضافی به افغانستان سه سال پیش اعزام شده بود، حالا آن کشور را ترک کرده اند.

آقای پینتا این اظهارات را طی کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع نیوزلیند در اوکلاند اظهار داشت.

او می گوید اردوی ایالات متحده امریکا خروج نیرو های امریکایی را که رئیس جمهور اوباما آنرا در سال 2009 تهعد کرده بود مکمل کرده و کاهش 33 هزار سرباز امریکایی مطابق تقسیم اوقات صورت گرفت.

براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در سال 2009 در اکادمی نظامی وست پونت امریکا در مورد استراتژی تجدید شده ایالات متحده در قبال افغانستان صحبت کرد.
او گفت که ایالات متحده سه هدف را در افغانستان باید پیاده کند.

به گفته اقای اوباما "باید سنگرهای امن القاعده از بین برده شود، حرکت طالبان درهم شکسته شود و قابلیت های نیرو های افغان برای آینده آن کشور مستحکم شود."

رئیس جمهور اوباما گفت: "اول اینکه ایالات متحده استراتژی یی را دنبال می کند که پیشرفت های طالبان را درهم بشکند وظرفیت امنیتی افغانستان را 18 ماه آینده بلند ببرد. ارسال 33 هزار سرباز اضافی شورشیان را هدف قرار خواهند داد و مراکز ملکی را امن خواهد ساخت. آموزش قابلیت های سربازان افغان را افزایش دهند تا آنان در میدان جنگ با همتایان خود شریک باشند و انتقال مسولیت های امنیتی به نیرو های افغان برای اداره آن کشور در آینده است زیرا این همه تلاش های جامعه بین المملی می باشد."

در حال حاضر بیشتر ساحات افغانستان تحت اداره نیرو های افغان می باشد، آقای پینتا می گوید که خروج متباقی نیرو های محاربوی بعد از سال 2014 طبق پلان صورت خواهد گرفت.

وزیر دفاع ایالات متحده گفت: "همانطوریکه ما روی این لحظه مکث می کنیم، فرصتی است تا تشخیص دهیم که هدف اعزام نیروهای اضافی که شکست طالبان در میدان جنگ بود، به دست آمد و توانایی نیرو های امنیتی افغان به طور چشمگیری افزایش یافته است."

جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزرات دفاع افغانستان می گوید با وجود کمبودهای که نیرو های امنیت افغان دارند اما حضور 33 هزار سرباز اضافی امریکایی در افغانستان طی سه سال گذشته در تجهیز و بلندبردن قابلیت های سربازان افغان به ویژه در امر سواد آموزی آنان نقش مهمی داشته است.

او همچنان علاوه نموده گفت دست آورد عمده انکشاف اردوی ملی که به 195 هزار رسید از لحاظ تعلم و تربیه در سطح بسیاری خوبی است و از لحاظ تجهیزات به حدی دفاع کشوربا سلاح که امریکایی در افغانستان دارند ، مجهز شده اند.

خروج نیرو های اضافی امریکایی در ظرف چند ماه اخیر صورت گرفته است. بعد از خروج تقریبا 33 هزار سربازامریکایی،در حال حاظر شمار سربازان امریکایی از تقریبا 100 هزار سرباز به 68 هزار سرباز باقی مانده است.

خروج این تعداد سربازان امریکایی اضافی در حالی صورت می گیرد که در این اواخر یک سلسله حملاتی از سوی نیروهای افغان علیه عساکر خارجی صورت گرفته است که به نام " حملات سبز بر آبی" مسما می باشد.

حملات سبز بر آبی نگرانی هایی را در واشگنتن به بار آورد. مارتین دیمسی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده این حملات را تهدید جدی عنوان کرد.

آقای پنیتا همچنان گفت که جان آلن، فرمانده عمومی نیرو های امریکایی در افغانستان او را اطمینان داده است که متباقی نیرو های خارجی برای حصول ماموریت در افغانستان کافی می باشند.

وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در "اوکلاند" به موزیم خاطرات جنگ رفته و به عساکر نیوزیلاندی و به خصوص آنهایی که در افغانستان کشته شده اند، ادای احترام کرد.

نیوزلیند تا حال 10 سرباز خود را در افغانستان از دست داده که پنج تن آن صرف در ماه گذشته کشته شده است.
XS
SM
MD
LG