لینک های دسترسی

Breaking News

ترک افغانستان؛ تجمع مردم در برابر سفارتخانه‌های خارجی در کابل


صدها نفر روز پنجشنبه ۱۹ اگست (۲۸ اسد) نیز در برابر سفارت‌خانه‌های کانادا، آلمان، بریتانیا و فرانسه در نزدیکی چهارراهی زنبق در شهر کابل تجمع کرده بودند.

شماری از این افراد به صدای امریکا گفتند که از شب گذشته به اینسو، به این امید پشت درهای این سفارت‌خانه‌ها صف کشیده اند تا به صفت مهاجر و پناهنده در کشورهای مربوطه پذیرفته شوند.

رضوان‌الله باشندۀ ولایت بلخ به صدای امریکا گفت که کانادا اعلام کرده است که ۲۰ هزار مهاجر افغان را می‌پذیرد و به همین خاطر برای ثبت نام پشت در سفارت کانادا آمده است.

او می‌گوید که با وصف ساعت‌ها انتظار، هیچ مسوول یا دپلومات سفارت با وی ملاقات نکرده است.

بیشترین تجمع مردم در اطراف سفارت‌های کانادا و بریتانیا بود، اما در عقب دروازۀ سفارت‌های فرانسه و آلمان که در فاصلۀ نزدیک به سفارت بریتانیا موقعیت دارد، در مقایسه با روزهای گذشته، شمار اندک مردم تجمع کرده بودند.

سفارت فرانسه با نشر یک اعلامیه گفته است که این سفارت به میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی منتقل شده است.

در همین حال، گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان مسلح برای متفرق کردن جمعیت انبوهی که در پشت سفارت‌های کانادا و بریتانیا صف کشیده بودند، فیرهای هوایی کرده اند.

همچنین، میدان هوایی بین‌المللی کابل نیز روز پنجشنبه، برای چهارمین روز پیهم شاهد ازدحام شدید مردم بود و صدها نفر به امید بیرون شدن از افغانستان در اطراف این میدان تجمع کرده بودند. با اینحال، تجمع مردم در مقایسه با سه روز گذشته کمتر بود.

روز پنجشنبه ۲۸ اسد مصادف با ۱۰۲مین سالروز استرداد استقلال افغانستان و دهم محرم –روز عاشورا – است که هر دو مناسبت در تقویم رسمی افغانستان رخصتی عمومی است.

XS
SM
MD
LG