لینک های دسترسی

Breaking News

پارلمان اروپا خواستار بررسی ادعای آزار جنسی دانش‌آموزان در لوگر شد


پارلمان اروپا نسبت به گزارش‌ها در مورد آزار و اذیت جنسی کودکان در مکاتب ولایت لوگر ابراز نگرانی کرده و از حکومت این کشور خواسته است که این ادعاها را به گونۀ مستقل بررسی کند.

پارلمان اروپا همچنان از تلاش‌ها برای بازداشت شماری از مدافعان حقوق بشر در ولایت لوگر ابراز نگرانی کرده است.

پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای گفته است: "پیام ما مشخص است، بچه بازی و بهره‌گیری جنسی از پسران توسط مردان در افغانستان باید ریشه‌کن شود."

بر اساس اطلاعاتی که در این قطعنامه آمده، کودکانی که در افغانستان مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، ۱۰ تا ۱۸ سال عمر داشته و عمدتا متعلق به خانواده‌های فقیر اند.

​لوی سارنوالی افغانستان اعلام کرده است که بررسی‌های هیات حقیقت‌یاب این اداره در پیوند به ادعاهای آزار جنسی دانش‌آموزان پسر در لوگر ادامه دارد.

جمشید رسولی، سخنگوی این اداره روز جمعه ۲۰ دسمبر (۲۹ قوس) گفت که هیات حقیقت‌یاب لوی سارنوالی تا اکنون با افراد اطلاع دهنده، رهبری وزارت معارف، کمیسیون مستقل حقوق بشر و برخی از نهاد‌های دیگر دیدار داشته و در حال حاضر مصروف بررسی‌ها در ولایت لوگر است.

آقای رسولی در صفحه تویترش نگاشته است: "لوی سارنوالی چند هفته قبل هیاتی را تحت ریاست یکی از معاونین خویش موظف ساخت تا این قضیه را بگونه جدی، عادلانه، و مستقلانه بررسی نموده و بر اساس قانون تصمیم اتخاذ نمایند."

آقای رسولی گفته است که "نتایج تحقیقات و فیصله لوی سارنوالی افغانستان به زودی با مردم افغانستان شریک خواهد شد."

پس از نشر گزارش‌ها منبی بر آزار و اذیت جنسی کودکان دانش‌آموزان در ولایت لوگر، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان خواهان بررسی این موضوع شد.

لوی سارنوالی افغانستان تحقیقات‌اش را به تاریخ (۱۳ قوس) آغاز کرده و تا اکنون ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG