لینک های دسترسی

Breaking News

پیشنهاد حکومت: تمام امریکایی‌ها باید ماسک بپوشند


حکومت ایالات متحده به تمام شهروندان این کشور توصیه می کند تا جهت جلوگیری ازگسترش بیماری کووید ۱۹ ماسک بپوشند.

این رهنمودات جدید مرکز کنترول و جلوگیری امراض ایالات متحده از طرف دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا ناوقت روز جمعه سوم اپریل (۱۵حمل) اعلام شد.

آقای ترمپ تاکید کرد که پوشیدن ماسک دواطلبانه است و او تصمیم گرفته است که ماسک نپوشد.

جیروم ادمز، رییس ادارۀ خدمات صحت عامۀ ایالات متحده گفت که مطالعات اخیر نشان می دهد که اکثر مبتلایان کروناویروس بدون اعراض و علایم بوده اند، اما ویروس می تواند از نزد آن‌ها به دیگران سرایت کند. بناً پوشیدن ماسک از گسترش این ویروس جلوگیری خواهد کرد.

رییس جمهور و مقامات دیگر تاکید کردن که مردم باید از ماسک های غیر طبی یا عادی استفاده کنند و با در نظر داشت کمبود، ماسک های طبی تنها توسط کارمندان صحی و کسانیکه زیادتر معروض به این ویروس اند استفاده شود.

آقای ترمپ همچنین صادرات تجهیزات صحی و طبی کمیاب را به کشور های دیگر متوقف کرد.

در همین حال جستن ترودو، صدراعظم کانادا در واکنش به این اقدام ترمپ روز جمعه گفت: "سطح ادغام بین اقتصاد های ما به هردوطرف مرز متعلق است. ایجاد انسداد یا کاهش میزان تجارت کالاهای اساسی از جمله مواد طبی یک اشتباه خواهد بود".

همه گیری کروناویروس هنوز در امریکا به نقطهٔ اوج خود نرسیده است. قرار پیشبینی قصر سفید بین ۱۰۰تا ۲۴۰ هزار نفر باوجود رعایت جدی فاصله اجتماعی در طی چند ماه آینده ازبین خواهند رفت.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد. بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکنز ایالات متحده این ویروس تا صبح جمعه سوم اپریل (۱۵ حمل) در ۱۸۱ کشور و قلمرو جهان، جان ۵۳۹۷۰ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG